måndag 18 oktober 2010

18/10 Dag 111

....och i mitten eller slutet av veckan får vi reda på var vi hamnar på praktiken! Hur skulle man klara sig utan facebook? Man skulle ju inte veta någonting!

Just nu är det jättestressigt. Efter att ha varit ganska lungt de 16 första veckorna händer allt på en gång nu! Handledaren vill se diagram över inflammationsmarkörerna, HPLC:n ska ställas in på optimala förutsättningar så att vi kan börja köra kinetikanalyser på plasman jag samlat in de första 16 veckorna (hur hade det varit om man kanske tagit lite då och då istället? Varför kom ingen med det förslaget?)... Al ska på semester (vem ska jag fråga om hjälp när saker och ting går sönder!?). Uppsatsen måste ändras lite, massor måste läggas till och då borde jag ju ta bort något annat, och så måste mer metoder och förhoppningsvis lite resultat läggas till. Hinner jag verkligen skriva färdigt uppsatsen innan 19/11?

Dessutom måste jag hinna boka hotel i Philadelphia innan den 21:a. Jag vet inget om Philadelphia! Var ska man bo? Och ännu viktigare - i vilket område ska man inte bo? Vilka sevärdheter finns det som man kan tänkas vilja bo inom lagom avstånd från? Och så måste jag boka bussbiljetter New York-Washington-Philadelphia-New York. Och showbiljetter till Las Vegas (och vad vill vi se där??). Och ska vi göra nåt i New York som man måste boka biljetter till i förväg? Hyrbil måste bokas och kartor skrivas ut! Det är mycket nu!

Och så är det kallt och jag har ont i halsen. Måste se om jag kan hitta någon tjock, varm tröja... Jag tänkte ju inte så långt fram som till en kall oktober när jag packade väskan i juni!
Nej nu ska jag ta och läsa en väldigt intressant blogg och lugna ner mig lite. Bara en månad kvar till semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar