onsdag 6 oktober 2010

6/10 Dag 99, mammas födelsedag, the day of the Bonde söker fru

Gissa vad? 8,00-patienten dök upp vid 10,30. Men faktiskt så gjorde det ingenting för det var så lungt och skönt att sitta helt ensam i labbet i två timmar och skriva på uppsatsen, fick massor gjort. Egentligen borde jag se till att vara i labbet vid 8varje dag, det verkar vara bästa sättet att få något gjort. Det kan tendera att bli lite högljutt i labbet med fem killar som spelar musik, kollar på YouTube (och därför skrattar hysteriskt) och rapar dagarna i ända. Och det kan ju vara roligt ibland kanske, eller inte, men absolut inte när jag försöker fördjupa mig i ursodeoxycholsyrans verkningsmekanismer på gallan eller hur jag ska lyckas förklara varför en CF-patient har surare pankreassekretioner än en frisk männsika. I såna lägen är jag inte skojfrisk...

Och grattis mamma förresten! Det ligger en ovanligt bra present här och väntar! Men jag måste ta bort allt katthår från den, katten kliver på den hela tiden... Och ta med lite smörgåstårta till mig när ni kommer hit!

Jag börjar seriöst fundera på om katter kan ha ADHD, isåfall har katten här det. Hon är helt tokig, igår rymde hon ut när jag titta bort en sekund (mitt fel, jag skulle inte ha tittat bort med dörren öppen), hon hann en bit innan jag fick tag på henne... Och idag smet hon ner i tvättstugan och jag fick kasta mig över henne igen. Hon har helt klart alldeles för mycket energi i alla fall, hon skulle nog lugna ner sig om hon hade mer att göra på dagarna, hon har det nog lite tråkigt som innekatt...

Tog en kvällspromenad i regnet idag också, jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om det här vädret egentligen. Men jag har egentligen inget emot det, så länge jag vet att jag kan gå hem när jag vill. Och vad har jag egentligen för annat val än att tycka om regn och kyla när jag snart åker tillbaka till Sverige?

Men det roliga är att förra veckan var det värmerekord och idag har det varit regnrekord! Kontrasternas land som sagt.

Läste på grannen ovanför oss därhemmas blogg att det blir fest på fredag, bäst att varna Jocke (eller tipsa honom om att gå dit och ha lite roligt kanske?). Men jag tycker fortfarande att det är så konstigt att jag sitter i Los Angeles och vet precis vad som är på gång där hemma... Hur klarade man sig utan internet förr i tiden (13 år sen...)?

Men så var det ju premiär av Bonde söker fru idag också! Det missar jag inte, de är ju så söta och operfekta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar