onsdag 20 oktober 2010

20/10 Dag 113

Wiiihooo! Det blev Arboga! Skönt att slippa börja leta lägenhet någon annanstans medan jag är här i USA. Och vilken lyx med 10 minuter till jobbet! Första gången någonsin... Och nu överlever jag faktiskt även utan praktiklön.

Fast det hade ju varit intressant att se någon annan del av Sveige också. Men komplicerat. Så jag är innerst inne väldigt nöjd. Även om det innebär ett halvår till på samma ställe... Fast det var ju faktiskt det jag hoppades på så nu ska jag inte gnälla!

Jag tror min kropp har påbörjat ett experiment utan att fråga mig - jag är förkyld igen! Men en liten intressant observationsstudie är det faktiskt att se hur kroppen reagerar när man bor fem månader tillsammans med det man är allergisk mot. Till slut hjälper inte allergitabletterna lika bra och man är konstant förkyld. Så nu vet jag hur barn till rökare och de som bor i mögelhus känner sig. Intressant...!

Idag hände det i labbet som vi väntat på flera veckor - HPLC:n gick sönder igen. Den har hållit sig vid liv ovanligt länge nu så det var väldigt väntat att något skulle hända. Jag börjar tveka på om jag verkligen hinner få några kinetikresultat innan jag åker. Men i alla fall så kunde jag åka hem vid 13,00 och jobba vidare med inflammationsmarkörerna (idag hade jag lite svårt att koncentrera mig när jag hade folk omkring mig så det var ingen idé att stanna kvar). Men det jag missade när jag åkte hem var en eftermiddagsföreläsning av en svensk som skulle prata om nya antihistaminläkemedel. Nu ångrar jag att jag inte stannade och lyssnade, för det lät ganska intressant, men jag fick ju inget gjort i labbet! Men det gick inte så mycket bättre hemma heller, kände mig väldigt trög i tankarna idag... Och så var mitt te slut och jag ville inte gå ut i regnet och köpa nytt.

Nu har det regnat sedan i lördags! Känns ju nästan som en svensk höst... Men nu behöver jag lite sol för att få lite ny inspiration till skrivandet! De har sagt att imorgon är sista regniga dagen, så jag hoppas på det.

Nu ska jag sätta mig under filten och titta på Bonde söker fru. Sen sova. Och gå upp tidigt imorgon och åka till labbet. Just ja, imorse var jag där vid 9,40 och var först av alla... Var ensam till ungefär 10,15. Morgontrötta amerikaner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar