tisdag 5 oktober 2010

5/10 Dag 98

Fortsatte med att vara sur, trött och irriterad idag också... Fick nästan ett anfall på tanten som satte sig bredvid mig på bussen och insisterade på att prata med mig trots att jag försökte visa att jag inte orkade. Men hon gav inte upp, så det var bara att lyssna och se glad ut. Kände mig som en väldigt otrevlig männsika efteråt...

Resten av dagen satt jag i mitt hörn med min data och skrev på uppsatsen, osocial är rätta ordet...

Såg Anders dubbelgångare på tåget imorse - det enda som inte stämde var näsan, allt annat - håret, ögonen, munnen, ögonbrynen, längden och kroppsbyggnaden var precis likadan. Men han drack ur sin McDonaldsbägare på fel sätt. Konstigt! Vem hade kunnat ana att det fanns en kopia 1000 mil bort? Får hoppas han inte märkte hur jag stirrade på honom...

Men det som är bra med idag är att jag i alla fall har ett problem mindre - jag ska få tillbaka mina 10 dollar från Virgin mobile och min telefon fungerar igen! Hon i Virgin mobiles kundtjänst sa att de skulle skicka ett fax till min bank och förklara varför de 10 dollarna inte skulle dras. Ganska onödigt tycker jag, det räcker väl att de inte drar dem bara. Och jag undrar vad de säger på Handelsbanken i Kungsör när de hittar ett mail från ett amerikanskt telefonbolag...

Imorse funderade jag på om jag skulle ta på mig höstjackan eller inte, men eftersom solen sken så struntade jag i det. Det fick jag bittert ångra när jag gick hem, det hade blivit jättekallt igen. Så imorgon är det jag som tar på mig jackan vare sig solen skiner eller inte (fast imorgon ska jag gå hemifrån vid 6.45 så då kan jag nog garantera att solen inte skiner...). Men jag invigde jackan nu ikväll istället! Tog en tur till Target för att fixa telefonen och köpa choklad (vit choklad med brun choklad-crsip blev det!). Det kändes nästan precis som att gå runt sjön i Gräfsnäs - kallt och mörkt och regn i ansiktet. Är jag i Los Angeles eller Gräfsnäs? 400 invånare eller 4 miljoner?

Okej, måste försöka sova nu, ska upp 5,45 imorgon. Usch, jag är inte van vid sånt längre... Har blivit lite bortskämd tror jag. Och om 8,00-patienten inte dyker upp stryper jag vederbörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar