lördag 23 oktober 2010

23/10 Dag 116

Nu är vi i samma stad! Helt plötsligt har jag familjen 1,78 mil bort men kan inte åka och träffa dem för att tåget är livsfarligt på kvällen... Typiskt... Men imorgon! Hoppas allt har gått bra och att de fick tag på hyrbilen och hittade till hotellet och lyckades checka in!

Så dagen har gått åt till att ta hand om lite business så att jag har så lite som möjligt att göra nästa vecka. Hoppas inga patienter har tid att komma in de närmsta två veckorna...

Till middag köpte Judith och jag med oss vegetarisk kinamat från Alhambra - jättegod! Jag köpte två rätter med "fake chicken", smakade kanske inte kyckling men jag vågar nog säga att det var ännu godare. Det var inte tofu utan något annat, hmmm, undrar vad? Och så undrar jag var jag ska hitta sån mat i Sverige?

Nu har jag lokaliserat deras hotel och kollat vilken buss jag ska ta. Jag är redo! Jaha, vad ska jag nu hitta på då? Är för nervös för att sova...

Tänk att fyra månader skulle gå så här fort! Alldeles nyss var det fyra månader kvar och nu är det 10 timmar tills vi ses... Hur gick det här till egentligen? Går fyra månader alltid så här fort? Kommer resten av livet gå lika fort...? När vi ändå är inne på det spåret - om två veckor har Jocke och jag varit tillsammans i 10 (!) år. Och var har den tiden tagit vägen? Och har jag åstadkommit något viktigt under den tiden eller har jag bara låtit 10 år gå? Vad är det för skillnad mellan 17-åriga och 27-åriga Susanne? Hoppas det finns någon men jag kommer inte riktigt på vad...

Okej, borde försöka sova nu, ska upp tidigt och ta en tidig buss! Familjen kommer nog vakna vid 03,00-tiden men riktigt så tidigt tänker jag inte vara där - 9,00 får räcka! Sen ska vi tillbaka hit för brunch med tre grannar (alla vill se den svenska familjen....) och sen får vi se vad de vill hitta på resten av dagen.

Men att jag inte kan komma på någon skillnad mellan mig idag och för 10 år sedan... Det ska jag fråga mamma om... Hon vet allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar