onsdag 17 november 2010

Dag 141 del 2

Sedan jag kom hit har jag ju lärt Judith några användbara ord och fraser såsom "Du har mat i skålen", "Hörde du vad jag sa?", "Du är en lång katt med en svart fläck och litet huvud" och "Har du svalt din tablett?". Alltså fraser att säga till katterna. Fast hon har faktiskt lärt sig "Välkommen till Pasadena" och "trevligt att träffas" också, för att ha något vettigt att säga till mina föräldrar när de var här och hälsade på!

Förra veckan lärde jag henne "Du har mycket tålamod", detta eftersom katten Popo kan sitta flera minuter i sträck, utan att säga något, och bara stirra på den tomma matskålen. Så här blev den fonetiska stavningen av "tålamod": "Taolamoowd". Kom inte helt otippat att tänka på Hipphipps Svenska för invandrare:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar