fredag 19 november 2010

19/11 Dag 143


Grattis på 16-årsdagen favoritlillasyster! Tänk att hon skulle bli så här gammal en dag, känns som igår farmor kom och väckte mig och sa att jag fått en lillasyster. Oj, oj, nu blir jag helt tårögd... Hur skulle man klara sig utan sina syskon?

Annars har det här varit en dag av avsked, tråkigt! Det började med en fika med jättefina och goda bakelser. Jag har aldrig sett så fina bakelser förut, de var som små konstverk! Och var kan jag hitta såna i Sverige? Och så fick jag ett fint kort av Paul som han hade tänkt skulle föreställa mitt hus i Sverige med snö på taket och allt! De är verkligen för söta allihopa! Och jag kommer sakna dem - hoppas nästa set arbetskompisar blir lika roliga. Men det betvivlar jag.... Det här är svårt att slå!

Till lunch åkte vi till ett fisktaco-ställe i en skum del av stan. Där blev jag bjuden på tre olika tacos som avskedslunch - en med fritterad fisk, en med svärdfisk och en med räkor. Inte helt oväntat jättegott det också! Och dessutom var det en cirkus där mitt i stan, med elefanter och kameler och allt. Så nu har jag nog sett nästan allt i den här stan. Både papegojor, sköldpaddor, sälar, kollibrier, .....och elefanter och kameler. Och Judith sa att en granne sagt att det finns svarta änkor i buskarna runt huset. Hoppas jag slipper se dem.

En grej. Fick syn på mig själv i spegeln när jag kom till skolan. Tänkte: "Oj, vad konstigt, jag ser sjuk ut!". Insåg att jag glömt att sminka mig... Så illa är det alltså, jag blir rädd när jag ser mig själv utan smink på offentliga platser. Och hur trött var jag egentligen imorse? Jag har väl aldrig någonsin glömt att sminka mig! Ska sova ända till klockan åtta imorgon så jag inte gör några dumma misstag! Jag är ju faktiskt inte amerikan, svenskar gör aldrig något dumt!

I alla fall så gick resten av dagen åt till att skriva ut massa papper och bokningar inför resan - nu är precis allt färdigt! Känns bra! Och till att skicka mail till mig själv (jag är så ensam så jag måste skicka mail till mig själv... sorgligt...) med allt jag åstadkommit i dokumentväg under hösten. Sen gick jag hem tidigt och skrev färdigt det där abstraktet som hängt över mig ända sen igår. Så nu är faktiskt uppsatsen färdig också! Men jag vet inte om jag är redo att skicka in den än... Ska börja med att skicka den till Paul och se vad han tycker om den, han hittar nog massor med saker att ändra på, det är ju liksom hans jobb... Men de eventuella ändringarna tänker jag inte ta tag i förens jag kommer tillbaka till Sverige - nu ska det semestras!

På kvällen var det dags för ännu en avskedsmiddag - med Judith och grannarna. Vi åkte till en italiensk restaurang i gamla stan. Jättegod mat där också så klart! Jag beställde spaghetti med musslor - och det visade sig vara en sån där jättefin maträtt med musslor med skal, jag hade en hel tallrik med snäckor när jag ätit färdigt! Men så fick jag väldigt dåligt samvete av att jag vet att dessa musslor tillagas levande. Det kändes ju mindre bra. Ska nog undvika den här typen av mat i framtiden... Men det väldigt positiva är att maten var full av vitlök och lök men jag mådde inte ett dugg dåligt av det! Den amerikanska luften måste ha gjort underverk med min överkänsliga mage. Känns bra det också! Nu kanske jag kan börja äta lite mer smakrik mat äntligen!

Jag kan verkligen inte förstå att exjobbet redan är slut! Jag som har haft så roligt! Ja, ja, om jag ska läsa den där extra kursen jag evetuellt tänkt mig så ingår det faktiskt 30 poäng exjobb... I love exjobb alltså!

Och om allt gått enligt planerna är Jocke darlingen på Arlanda nu! Hoppas verkligen det... Bäst att kolla hur vädret är i Stockholm! Hmmm, -1 grad och snöfall. Hoppas planet kan lyfta ändå... Och att det inte är is på vingarna eller någon annan dålig ursäkt för att inte lyfta.

Inatt kommer jag frysa! Det är jättekallt! Imorgon har jag i alla fall någon som kan värma upp sängen åt mig... Om nu planet kan lyfta...

Jag förstår inte hur fem månader kunde gå så fort! Jag skulle inte ha något emot att stanna i fem månader till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar