torsdag 25 november 2010

25/11 Santa Monica

En sak jag glömde igår - gissa vad det här är! Ett fängelse? Nej, en elefantdusch!
Efter att ha titta på Thanksgivingparaden från New York och packat våra väskor åkte vi vidare mot:
Los Angeles! Eller egentligen Santa Monica.

Militära området Camp Pendleton utanför San Diego:
Berg och wasteland i massor...

Efter en stund upptäckte vi att det var en ganska dum idé att försöka ta sig någonstans på Thanksgiving... Resan som tog 2 timmar i förrgår tog idag fem...
Till slut tröttnade vi och svängde av på Pacific coast highway 1, det var mycket finare och lugnare trafik och vi åkte genom många små fina städer! Här är en julpyntad stad:
Föraren:

Gulligt namn på en gata!

Vy över Stilla havet:

Newport Beach - hit har vi bestämt att vi ska flytta så fort jag får in min stora, feta (?) apotekarlön! En stad full av Ferrari- och Porscheaffärer och andra lite-finare-än-Volvo-bilaffärer och båtförsäljare, och så klart palmer, blått hav och fina hus!

Vi åkte genom Sunset Beach också! För 12 år sedan missade jag inte ett avsnitt av den serien. Men jag blev nog faktiskt lite besviken när jag såg hur staden såg ut på riktigt... Lurad.... Istället för lyxhus och otroligt snygga människor fanns det mest tacorestauranger, slitna hus och bilverkstäder...

Sen var vi äntligen framme i Santa Monica. Vi hann med en tur på stranden innan solen gick ner. Här är Jocke the lifeguard:

Lite coolare än Arboga badhus kanske?

Jag och Santa Monica Pier:

Och jag på stranden. Jag vet att mina skor ser stora ut, men det är faktiskt de mest bekväma skor jag någonsin ägt! Anledningen kan vara att jag råkade köpa herrskor. Men vilken man vill ha Ralph Lauren-skor med en rosa häst och rosa ränder?

Solnedgång:

Ännu mer solnedgång:
Fiiint!

Jocke, Susanne, Santa Monica Pier och solnedgång:

Stranden bort mot Venice Beach:

Efter middag på Pizza Hut tog vi en liten tur för att hitta vantar och postlåda. Vi hittade inget av det. Men istället hittade Jocke en vinterjacka och jag hittade två halsdukar! Det som är bra här är att rean börjar före jul istället för efter, imorgon är det "Black Friday" som är starten på julhandeln. Så inatt klockan 00.00 börjar rean på Forever 21, 03.00 på Kohls och 04.00 på Macys och Target. Jag tror vi struntar i den dock... Ingen av oss är riktigt redo att vara uppe så länge...

På shoppinggatan sprang vi på denna vackra julgran:

Här är Jocke i sin nya jacka:
Han ville inte ta på sig mina halsdukar, tråkig som han är, så de kommer på en senare bild... Jag är döende i förkylning och orkade inte resa mig ur sängen för ett foto...

Nu sitter vi och tittar på Taylor Swift-special, bara för att jag ville se om man såg oss från den där spelningen hon gjorde på Hollywood Boulevard som vi råkade bli med på. Man såg Linnéa och mig bakifrån faktiskt! Kände igen hennes röda och mitt blonda hår!
Nu ska jag göra ingenting och inte Jocke heller. Vi ska placera oss här och titta på CSI:Las Vegas, vi kanske lär oss något vi behöver veta inför Las Vegas-resan!

Imorgon åker vi vidare mot Solvang - ska äta pannkaka och danska wienerbröd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar