fredag 26 november 2010

26/11 Solvang

Black Friday idag! Vi var inte i affärerna 03.00, men väl 10.00! Jocke hittade ett par jeans på Mango och jag hittade tre tröjor på Anthropologie. rea, rea!

Så här glad var Jocke över det:
Har har en handväska också...

Vi tog en tur på stranden innan vi åkte vidare, här är Jocke och Muscle Beach!
Jag tyckte bättre om palmerna...

Jocke och badvaktshögkvarteret:

Och här ser jag precis lika förkyld och rödnäst ut som jag är, men karusellen är ju i alla fall fin!
Fina hus! Och jag ska tillägga att Jocke blev tvingad att vara med på bild, han vill inte vara på bild med rosa hus...

Sen åkte vi vidare mot:
Solvang! Via Coast route 1.

Längs den här vägen finns det så mycket fint att titta på så att man inte vet var man ska titta! Vi satt och kände oss förundrade i alla de 15 mil det tog att komma fram....

Inte Svergie direkt:

Solnedgång över Stilla havet:
På rastplatsen varnade de för skallerormar så vi stannade inte så länge!

Nästan framme:

Det här möttes vi av i Solvang - kan det bli mer danskt? Jag kanske borde berätta att Solvang är en dansk koloni grundad 1911 av tre danskar fran Iowa som kom hit för att grunda en skola som var lika bra som de danska (lärde jag mig av att läsa på menyn på restaurangen...)
Swedish limpa, mmmmm....

Middag blev på Red Viking:

Jocke fick lite riktig mat:
Jag tog en tonfiskmacka. Det spelar ingen roll vad jag äter när inget smakar något i alla fall. Typiskt att vara sjuk på semestern...

Hela staden var julpyntad och bestod av korsvirkeshus:

Danmark!

På väg tillbaka till hotellet hittade vi en affär med massa fina saker, bland annat några julklappar och dessa fynd:
Här är vårt rum. Inte bara en dubbelsäng utan två...

Nu ska vi kolla på en film och dricka lite te. Imorgon blir det San Simeon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar