måndag 22 november 2010

22/11 Universal Studios

Sorglig början på dagen när jag lämnade iväg min väska till en välgörenhetsorganisation. Min älskade, fina väska som skulle följa mig genom livet men som tack vare SAS nu aldrig kommer få se sitt hemland igen... Lilla stackaren...Men det var bara att tag nya tag och komma igen och hoppas att väskan får en ny chans här i möjligheternas land!

Här har vi varit idag:
Universal Studios!

Den första vi träffade på var hajen. Död och upphängd.
Sen gick Jocke på Dodgersmatch istället:

Eftersom jag var här med familjen för tre veckor sedan visste jag att det var bäst att passa på att åka studioturen först av allt innan kön blev jättelång. På vägen dit ser man utsikt över Burbank och alla studios:

Stage 25 = CSI!

"New York"

Det gick illa för de i vagnen före oss:

King Kong:
Mr Beans bil:


Apotek! Fanns i "Wild West"-avdelningen

The fast and the furious - Tokyo Drift:

Det här var någon känd äventyrsfilm, hmmm, kommer inte ihåg vilken... Finns det någon som heter "Treasure Island" eller något sånt? Jag måste se mer film!

Desperate Housewives - Susans hus:
Allt ser ju så fint och perfekt ut på TV, men i verkligheten består rabatterna av väldigt dammiga plastblommor...

Inspelning av Desperate Housewives:

Grinchen, har jag inte heller sett, men guiden sa att det var den filmen...

Stackars Grinchen bor granne med:
Norman Bates och hans hotell!

Hajen:

Har glömt vad den här filmen heter också, det var någon film med Tom Cruise och en flygplanskrasch:

Jag kommer inte se så här glad ut framför en riktig flygkrasch. Hoppas hemresan går bra....

Sen var det slut på turen! King Kong 3D-delen av turen var häftig, jag måste prova att se en hel film i 3D! Det här var inget som den 3D-TV de visade i början på 90-talet. Jag hade nog blivit lite skadad av dessa serier för jag har känt lite motstånd inför 3D-filmer eftersom jag trodde de skulle vara lika dåliga som förr i tiden, då när jag var ung...

Så vi gick vidare till Springfield:

Julpyntad gata på väg till Terminator 3D (mycket 3D blev det, men det var jättebra!)

Jocke har pratat om hur mycket onyttig amerikansk mat han ska äta och ändå är det jag som hamnar på bild med vår mycket onyttiga pizza- och brownielunch...

Vår stora idol!

Marilyn kom åkande och ville gärna vara med på bild med två svenskar!
Jocke - the Terminator:

Något slags otäckt monster... Kunde köpas för 5500 dollar, men skulle ha blivit svår att få ner i resväskan!

Darth Vader och Joakin Carlsson:
....och den där lilla figuren som jag glömt vad den heter

Sen blev det Waterworld show:
Elden kändes väldigt varm och skön - det är kallt nu!

Mmmmm, sockervadd!!
Fast egentligen var det bomull... Men tänk om det varit sockervadd!

Djurshow:
Sen var det slut på dagen och Universal Studios skulle stänga. Och vi var trötta och kalla.

Stackars Jocke med sin jetlag - han satt i sängen och lyckades somna medan han drack kaffe... Koffeinokänslig....

Imorgon börjar den riktiga road trippen - San Diego står först på schemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar