fredag 5 november 2010

5/11 Dag 129

Jaha, då sitter jag här på mitt rum igen och känner mig väldigt ensam och övergiven... Och familjen sitter på ett hotell vid flygplatsen som de beskrev som ett fängelse, det lät ju inte så trevligt... De skulle ha stannat några veckor här med mig istället!

Så idag blev det inga större utflykter. Väskorna skulle packas, sedan åkte vi och tittade var deras nya hotell låg och sedan skjutsade de tillbaka mig till Pasadena. Men innan de åkte vidare tog vi en tur inne på Target för att de behövde några sista nödvändigheter inför hemresan. Bland annat en julflagga. Kan vara bra att ha på planet hem! Och så åt vi en sista måltid bestående av pizza:


Gott som vanligt, men ganska skönt att slippa äta mer restaurangmat nu på ett tag...

Jag hade tänkt vara lite seriös och skriva på uppsatsen på eftermiddagen men motivationen försvann när jag satte igång datan så istället kollade jag på Bonde söker fru (får inte missas!) och läste både Aftonbladet och Expressen och där fick jag lite glada nyheter:

http://www.expressen.se/ekonomi/1.2202124/dollarn-rekordlag-shopping-som-galler

Bra! Så nu är jag tvungen att shoppa! Men vad ska jag köpa som jag inte redan har köpt? Ett par jeans som passar behöver jag faktiskt - men tyvärr upptäckte jag idag att de jeans som inte passade för två veckor sedan sitter ganska bra nu.... Aldrig mer restaurangmat! Och så måste jag faktiskt köpa riktiga strumpor (inte bara såna där utan skaft som är det enda man kan använda i den här värmen) - New York kommer vara kallt! Och visst kan jag väl nog hitta lite mer jag behöver om jag anstränger mig lite!

Jag gick ut en stund på kvällen och det roliga var att många av de hus som innan jag åkte till Marina del Rey var Halloween-smyckade nu hade julbelysning... Nästan två månader kvar till jul, men det gör ju tydligen inget. Och på Target hade de också tagit fram julpyntet och börjat sälja julklappsförpackningar med parfymer och sånt. Vad trött jag kommer hinna bli på julen innan den verkligen är här!

Resten av helgen ska jag ägna åt uppsatsskrivande (och strumpinköp), så från och med nu kommer det här bli en tråkig exjobbsblogg igen... Men om två veckor kommer Jocke hit så då blir det en reseblogg istället! I alla fall i fyra veckor framåt och om jag fortsätter blogga när jag kommer hem blir det en "bo-i-tråkig-liten-stad-blogg".

Och idag är det faktiskt 5 år sedan Jocke friade - så grattis till oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar