måndag 1 november 2010

1/11 Dag 125

Kameran lever! Men jag tror bilderna från Universal Studios är lost forever.... Okej, tur att jag ska dit om tre veckor igen då så att jag kan ta kort på Desperate Housewifes gatan igen! Men apan vågar jag nog inte ta kort på för då dör väl kameran av chock igen.

Men imorgon måste jag köpa ett nytt minneskort. Var ligger närmsta Target?

Så idag då? Jag var i labbet på förmiddagen. Bussen från Santa Monica tog inte så farligt lång tid och om jag går till rätt hållplats nästa gång kommer det troligtvis gå ännu snabbare.

Men i labbet hände det inte mycket mer förutom att jag kollade Facebook och mail och analyserade de sista patienternas inflammationsmarkörer och läste i Bärgslagsbladet att någon i Kungsör vunit 1,7 miljoner på lotto. Men det var tyvärr inte pappa...

När jag kom tillbaka låg pappa och Linnéa i poolen. Det är ju faktiskt den 1:a november och man kan bada i poolen utomhus! Overkligt!

Resten av eftermiddagen följde jag med Linnéa till frisören (hon är modigare än jag - jag har inte vågat klippa mig i utlandet än...) och vi fick höra att sättet vi blivit klippta på var helt fel och bara sliter ännu mer på håret och var något de slutade med här i Los Angeles för 10 år sedan. Det ska jag informera min frisör om! Ska dit direkt när jag kommer hem. Frisören, tandläkaren och vaccinationsdoktorn för att ta sista hepatit-sprutan (inte glömma det!). Så första veckan är uppbokad fram till julaftonen!

Till middag blev det sushi för mamma och mig, youghurt för Linnéa och pizza för pappa. Jag är så trött på att äta ute! Vi mår dåligt nu (inte pappa, han kan äta mycket mer utemat)! Jag vill ha ris och grönsaker och min egen frukost!

Nu vill Linnéa spela harpan, måste sluta! Kanske, kanske, om internet vill blir det en uppdatering imorgon också - då kommer den handla om vårt besök till Museum of Natural History!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar