tisdag 9 november 2010

9/11 Dag 133

Har precis kommit hem från en granne där Judith och jag har varit och druckit Bailys, Bailies, Baylies.... Men hur stavas det egentligen?? Det jag menar är alltså den där chokladlikören. Vi gick dit med tre flaskor och kom hem med en (fast en lämnade vi kvar där också så det är inte så illa som det låter...). Men jag föredrar vin. Ba...s har lite för mycket alkoholsmak för att tilltala mig. Har nog inte druckit det sedan 2004 om jag kommer ihåg rätt... Ja, ja, man får ta det som finns...

Och inte lyckades jag övertyga dem om att alla mina marsvin har olika personligheter och att jag faktiskt kan se skillnad på dem.... Mina små sötnosar!

Inatt när jag inte kunde sova igen insåg jag en sak - jag har bara lite mer än en vecka på mig att hinna med allt jag hade tänkt hinna med och allt jag skjutit fram för att det ändå var så lång tid kvar tills jag skulle åka hem. Och hur ska jag hinna äta upp all mat i frysen?

Jag har sett på Facebook hur mycket det har snöat i Sverige! Jag är inte jättesugen på att åka hem igen. Inte alls faktiskt. Jag hade gärna stannat i alla fall 6 månader till... Och inte bara på grund av vädret, jag har det så bra här - intressant jobb, roliga jobbarkompisar och inga större problem i största allmänhet bara! Och även om jag måste hinna färdigt med uppsatsen känner jag mig inte stressad heller. Hmmm, varför är ett exjobb bara 20 veckor?

Just ja - på tal om filminspelningar appropå ingenting. Idag såg jag en till från tåget. Är hösten filminspelningsäsongen eller vad är detta?

Jag berättade för Judith idag att jag har funderat på att läsa en master i någonting - hon blev jätteentusiastisk och sa att det var inget att fundera på utan det skulle jag absolut göra! Passa på att utnyttja det svenska gratis skolsystemet så länge det går sa hon ungefär... Ja, jag kanske skulle ta och läsa ett år eller två extra bara för att det är intressant. Får se... Har till april på mig att bestämma mig.

Oj, nu ska jag upp om 8 timmar! Bäst att försöka sova lite så jag är full med energi för att analysera de noll-stimulerade inflammationsmarkörerna imorgon!

Nej, en sak till! Judith gick ju på Harvard på 1980-talet och idag berättade hon att hon var med i Facebook redan då, men på den tiden var det en bok med kort av alla Harvard-studenter. Inte alls som nu, men lite intressant var det att höra hur det var förr i tiden innan det fanns internet. Då ända långt tillbaka på 80-talet...

Okej, en sak till - jag trodde jag skulle bli tillfångatagen och avrättad idag när jag råkade kliva ut rakt framför en polisbil där det inte ens fanns något övergångsställe (jag ska aldrig gena igen, jag lovar!). Men det enda som hände var att polismannen i förarsätet ropade "Sorry" ut geonom fönstret och körde vidare. Konstigt att han tog på sig ansvaret när det var mitt fel... En liten utskällning hade jag nog förväntat mig och inte blivit så väldigt upprörd över eftersom jag tyckte jag förtjänade det. Ibland är de trevliga, men våga inte tappa bort biljetten på tåget för då tar de fram handbojorna och batongen har jag sett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar