söndag 14 november 2010

14/11 Dag 138

Efter att ha ätit brunch med ännu en granne gick jag ut i värmen för att turista lite i Pasadena också - jag har ju bara en vecka kvar nu och jag måste hinna se allt! Så idag blir det turistbilder.

Här är ett fint hus som jag inte har en aning om vad det är, men fint var det ju i alla fall:
Om man bortser från parkeringen framför, den stör helhetsintrycket lite tycker jag nog faktiskt...

Gick genom gamla stan, men där finns det inget värt att ta kort på, bara massor med affärer, vidare mot vad som inte är Vita Huset utan Pasadena City Hall:
Tänk om fler svenska kommunhus såg ut så här!

Och bakom kommunhuset hittade jag denna kyrka, ser väldigt mycket ut som medeltid men jag är nog 100% säker på att det inte är en medeltidskyrka eftersom Amerika inte var upptäckt av "civiliserade kristna" på medeltiden, utan bara av vikingar och native americans. Vikingarna tog sig nog inte till den här sidan av landet ändå... Men i alla fall - en kyrka och kommunhuset:

Sen vände jag mig åt andra hållet och hittade det här:
Fint!

På vägen hem hittade jag något jag tyckte var lite dåligt formulerat:
Säger man verkligen "Head and neck" när det man egentligen menar är öron-näsa-hals? Ja, ja huvud och nacke går tydligen också bra. Men jag skulle inte vilja gå med min öroninflammation eller mina sinusiter till någon som tänker operera på mitt huvud och min nacke istället för öron och näsa. Det faktum att praktiken ligger på en skum bakgata gör ju inte saken bättre...

Matchar inte Shimmy Victoria´s Secret-påsen ovanligt bra? Svart är ju fint till rosa och rött!
Jag tror att Victoria´s Secret också kommit in i lite julstämning, den ena rosa randen är numera röd istället. Men hur ska man kunna få någon julstämning när det är så varmt och så fint väder? Det är nog tur att vi gör en 10 dagars mellanlandning på östkusten innan vi åker hem så vi (jag i alla fall) får vänja mig lite långsamt vid kylan igen.... Inget jag ser fram emot!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar