måndag 8 november 2010

8/11 Dag 132

....och idag satt det en kolibri utanför fönstret när jag åt lunch. Kommer det hända i Arboga också?

I alla fall så har Björn Rosentröm blivit ersatt i mitt huvud. Tyvärr inte av inflammationsmarkörer utan tack vare Ron av den här sången:

som spelades på högsta volym i labbet idag... Alltid lär man sig något nytt!

En till sak som jag upptäckte i labbet idag - jag måste börja tänka innan jag skriver Facebook-inlägg. Imorse var mitt fina IL-1beta-diagram från förra veckan spårlöst försvunnet och i min frustration skrev jag på Facebook "Men suck, var är min IL-1beta?" eller något liknande, varpå Albert mitt emot mig tveksamt frågade varför jag hatar män.... Just ja, "men suck" betyder ju "män suger". Ja. Ska som sagt tänka lite mer... Eller inte. Det blir kanske lite roligare om man inte tänker!

Nu är faktiskt uppsatsen färdig på alla punkter utom diskussionsdelen. Det känns konstigt, jag har ju knappt märkt att jag skrivit något och helt plötsligt sitter man där med 42 sidor. Får se om jag blir färdig till nästa fredag eller om jag sparar det sista tills när jag kommer hem. Det är kanske en bra idé att låta uppsatsen "vila" i en månad innan man skickar in den, men samtidigt skulle det ju kännas väldigt bra att skicka in den och ha allt avklarat när jag kommer hem. Får se...

Det var allt av vikt idag. Ja, och att bilen är bokad och Jockes resa betald förstås. Resten av kvällen har jag suttit här och småskrattat för mig själv åt en rolig video om Sverige på Facebook och lite Family Guy och en rolig tröja jag såg i Venice Beach och känt mig på bra humör i största allmänhet - en väldigt bra (och för mig ganska ovanlig...) känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar