onsdag 17 november 2010

17/11 Dag 141

Ska-ourl-burs:
Som jag åker med mellan stationen och skolan varje dag. Praktiskt! Och jag skulle inte våga gå från stationen till skolan, då blir man nog ganska garanterat mördad två gånger om dagen.

Nu säger de på vädret att det ska regna både söndag och måndag! Men varför?? Vi ska ju shoppa och åka till Universal Studios på söndag och måndag! Men jag tycker det ser ut som att det bara blir skurar på måndag, så vi får väl ta Universal Studios då, då är man ju utomhus hela tiden. Shopping kan man göra inomhus... Men vi ska ju äta sån där god frozen youghurt under shoppingturen och det är ju inget roligt att göra när det är kallt och regnar... Vädret kommer i vägen för min planering nu!

Jag bestämde mig för att ta med avskedsfika idag. Det blev donuts:
12 stycken för 50 kronor, ganska bra pris. Men inget jag skulle köpa till mig själv. Usch nej, jag mår bara dåligt av donuts... Men jobbarkompisarna uppskattade det och det är ju det som räknas!

Hittade ett till tecken på att amerikanerna inte har alla hästar hemma, den här informationsbroschyren handlade om hur man beter sig i mötet med sina medmänniskor på tåget:

- Be patient when waiting to board. Please don´t push or shove. Lines go faster when people remain calm
- Offer help to those who might need assistance. They´ll appreciate it and you´ll feel great
- If you need to speak to the operator or another rider, please use a pleasant tone of voice to make your point. People can actually hear you better when you don´t shout
- On crowded busses and trains, offer your seat to a senior, a child, a person or anyone else who might need it more than you

Tips for dealing with discourtesy:
- If someone says something negative or unkind, pause before you respond. Sometimes it´s the best thing to do
- Stay calm and you´ll stay in control
- Keep setting a good example and others will follow
- Just remember: a smile or a nice word can make someones day

När jag har skrattat färdigt ska jag gå och lägga mig. Och komma ihåg att inte skrika till mina medpassagerare imorgon för de hör mig faktiskt bättre om jag använder en behaglig ton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar