torsdag 18 november 2010

18/11 Dag 142

Någon som kan förklara vad den här skylten betyder?
Ja, jag har då ingen aning! Tur att det är Jocke som ska köra på våran road trip... Så får han helt ensam ta ansvaret för att läsa och förstå skyltarna! Nej, det var inte snällt av mig...

Annars då? Inte mycket. Nästan, nästan färdig med uppsatsen, bara abstractet och lite fix och don på diskussionen kvar. Men jag tror ändå jag ska vänta med att skicka in den tills jag kommer hem, kan vara bra att tänka över det man skrivit en månad! Och så ville Paul titta på den innan jag skickar in något och han hittar säkert massor att anmärka på trots att jag själv känner mig ganska nöjd...

Idag blev jag bjuden på going-away-lunch av Al och Jason, vi åkte till det där stället de alltid pratar om men som jag aldrig följt med till och åt deras soft shell crab taco - det var en taco med fritterad krabba. Jättegott! Vi tog Jasons bil dit, och det visade sig att den är precis lika gammal som Judiths (och min gamla före detta bil). Jag som trodde amerikanerna bara hade fina bilar! Al´s bil är jättefin, blå och ny. Fast finast är nog den gröna bil som varje dag står parkerad utanför fängelset. Att man tjänar så bra på att jobba i ett fängelse. Har jag valt fel karriär?

Jag vet att jag har sagt det förut men jag tänker säga det igen! Judith är den bästa roomisen man kan tänka sig! Jag har hållit på att krångla med att boka Cirque du Soleil-biljetter i Las Vegas hur länge som helst nu (det går inte att boka via deras hemsida om man inte har en amerikansk adress kopplad till sitt kreditkort) och jag nämnde det i förbifarten för Judith idag varpå hon sa "Men jag kan ju boka dem åt dig med mitt kort istället!". Åh, vad snällt! På fem minuter var allt fixat och vi får gå på Cirque du Soleil!

Ett krångel som jag kunde lösa själv var bokningen av julshowen i Radio city music hall i New York (ser väldigt, väldigt julig ut. Finns risk för en överdos av julighet!). Hoppas bara att biljetterna kommer hit som de ska, tyckte sidan verkade lite mystisk, men den hade bara tre dåliga recenssioner och ingen av dem handlade om folk som blivit lurade på sina biljetter...

Bäst att sova lite nu så jag är redo för sista exjobbsdagens ansträngningar! Och avskedsmiddag med Judith och grannarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar