tisdag 2 november 2010

2/11 Dag 126

Titta här, nu kan jag lägga in bilder igen! Så nu får alla njuta av mitt familjealbum igen (eller bli påtvingade det...)

Idag åkte vi i alla fall till naturhistoriska:
Bråkande dinosaurer! I vanliga fall har de en hel avdelning med disosaurer men nu är de på restaurering till nästa år, så det var bara dessa två kvar...

Massor med olika djur hade de också, afrikanska, nordamerikanska och en avdelning för fåglar och en för ädelstenar. Här är elefanterna och en giraff.... Det var roligt och väldigt intressant att se!
Linnéa blir uppäten av en isbjörn!!

Valskelett:

....och en avdelning med urtidsdjur:
Här är urtidshästarna.
Och urtidsmammuten:

Och en nutidszebra och nutidstiger:
Och mamma och Linnéa på godispaus.

Sen åkte vi vidare in till Santa Monica och där var det lika fint som vanligt! Och även här hamande vi helt ovetandes mitt i en filminspelning.... Men den här gången blev vi i alla fall tillsagda att hålla oss ur vägen så vi kom inte med på någon film...

Stranden upp mot Malibu:

Piren och dessutom den finaste utsikten jag någonsin sett från en busshållplats:
Man kan se från påsen att vi tog en tur till Forever 21 också.... Och jag hittade en helt okej jacka som kanske eventuellt fungerar i New York. Ligger inte New York på samma nivå som södra Europa? Hmmmm, jag får väl frysa lite då... Det var i alla fall en fin jacka! Och så köpte jag en varm tröja jag kan ha under! Och Linnéa hittade ett par jeans och en tröja, så alla var nöjda och glada. Innan vi åkte tillbaka till hotellet stannade vi på Cheesecake factory, pappa fick ett presentkort av mig som en tidig farsdagspresent, och köpte två cheesecakes (det räckte väldigt bra, jag skulle aldrig få i mig en hel bit själv!)

Till cheesecaken blev det en flaska vin, alltså delat på tre personer, så nu sover jag nog gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar