torsdag 11 november 2010

11/11 Dag 135

Julsakerna har invaderat affärerna och jag går fortfarande runt i sommarkläder. Konstigt!

Det enda jag ser fram emot med att komma hem (förutom familjen och mina små älsklingar förstås!) är att få klippa sönder mitt kreditkort i små, små bitar och slänga i soptunnan! It has caused me nothing but trouble since I got here! Jag är så trött på kortet och dess trilskande. Idag hade jag tänkt göra ett uttag av rimlig storlek, inget extravagant, men alla tre bankomater jag provade sa "tack, men nej tack du kan inte ta ut pengar här". Gick hem och tog en ilsken titt på kontot genom internetbanken. Det finns 10 000 på kontot, jag ville ta ut 2000 men enligt banken får jag bara ta ut 800. Varför?? Okej, vilken annan vecka som helst hade jag klarat mig bra på de 30 dollar jag har i plånboken men inte den här veckan! Jag måste köpa Sea World-biljett till Jocke, lite andra attraktionsbiljetter, julklappar, småsaker och lite till och ännu lite mer och ett par jeans.

Tog ut min ilska över kreditkortet genom att köpa med mig minicheesecakes på vägen hem - där fick kortet så det teg!

Jaha. Och idag har jag tvättat lite också, och det är inte bara jag som är glad över nytvättade sängkläder:
Rulla, rulla! Hon var helt elektrisk i pälsen efteråt, den stod rakt ut och det tyckte hon inte var så roligt som jag tyckte det såg ut...
"Om inte jag kan se någon kan ingen se mig heller!"

Rolig katt som går mig på nerverna ibland!

Imorgon ska det diskuteras resultat på hög nivå, sen ska jag skriva diskussion oavbrutet tills den är färdig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar