lördag 6 november 2010

6/11 Dag 130

Jag skäms för att berätta det men här är soundtracket för min dag:



Det började med att den även var soundtrack till mina drömmar hela natten och sen har jag inte fått den ur huvudet på hela dagen trots uppsatsskrivade, tvätt av kläder, promenad och inköp av dyra hårprodukter (kom ihåg! Billig dollar! Måste passa på!). Jag skyller på Linnéa som sjöng den för mig förra veckan...

Men så har jag också fått två viktiga saker att fundera på idag:

1. Ska jag köpa en ny resväska till hemresan? Den jag har nu skulle säkert klara sig hem om man tejpar ihop den ordentligt, men den ska ändå klara av tre flygresor - gör den det eller kommer jag få plocka upp alla mina saker från bagagebandet? Och om den nu klarar sig hem kommer jag ju ändå få köpa en ny när jag ska ut på nästa resa för jag vågar inte ta med den på någon mer flygresa när den är trasig, det skulle ju bara vara dumt.... Så när jag var ute och letade efter strumpor idag (som jag inte hittade, strumpor med skaft verkar vara icke-existerande i den här delen av landet) såg jag en helt okej resväska - inte lika fin som min fina, rosa, dyra, trasiga resväska, men ändå fin och rosa men inte så dyr och framför allt - hel. Ska tänka till imorgon, och det är ju egentligen inte så mycket att fundera över, men jag tyckte ju så mycket om den jag köpte hemma...

2. För en gångs skull har mina drömmar sagt mig något logiskt som jag kan ha användning av. Inatt drömde jag att jag tänkte läsa vidare det där extraåret så att jag blir klinisk farmaceut. Det kanske skulle vara en ganska bra idé egentligen?

- Det som talar emot: Tror jag har slut på CSN-veckor efter våren
Plugga ett år till
Massor med farmakokinetik

- Det som talar för: Jag är inte så sugen på att jobba på apotek

I alla fall. Har jag klarat mig på 2600 i inkomst sedan 2001 så borde jag ju klara mig i ett år till, om jag nu får CSN, kommer inte ihåg hur många veckor jag har kvar. Och det kan nog bli svårare att gå tillbaka till noll inkomst om man tjänat pengar i några år och skaffat sig en viss levnadsstandard... Och något litet stipendium borde jag väl ändå kunna hitta?

Dessutom så ska Jocke jobba i Arboga i alla fall till juni 2012 så vi kommer ju ändå att bli kvar i området - kanske man skulle passa på att göra något nyttigt med den tiden? Är det bättre att plugga än att åka till Norge? Fär jag ut mer av att vara klinisk farmaceut än att tjäna massa pengar på ett kanske ganska tråkigt jobb i Norge? Jag får nog det. Och jag hade faktiskt nästan VG på farmakokinetiken - jag förstår inte varför jag är så rädd för den!

Okej, ska fundera ett tag till. Jag kan ju alltid anmäla mig och se vad jag känner för i september. Men det enda jag kommer ihåg från när de presenterade programmet för oss i våras var att jag tänkte att det verkligen lät jätteintressant så det kan ju inte vara så illa!

Nu ska jag äta lite gammal vegetarisk kinamat till middag och sen får jag se vad jag hittar på för spännande resten av kvällen (Biggest loser eller en bok?)

Just ja, mycket, mycket tidigt imorse (05,30) fick jag ett sms av Linnéa där hon berättade att de i alla fall kommit fram till flygplatsen och lyckats lura sig igenom säkerhetskontrollen så nu borde de vara någonstans över Kanada!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag har sett och träffat många apotekare i Oslo sista året. Tror dom tjänar ganska bra utifrån vad dom sa när jag frågade.

    Blir det studier eller Norge det visar sig nog :)

    Vill du veta mer om Norge eller undersöka lediga jobb kan denna sidan vara intressant. www.cribsnorge.se/jobba-i-norge ta en titt :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack så jättemycket för länken! Den kommer jag har mycket nytta av om det nu blir Norge =)

    SvaraRadera