fredag 12 november 2010

12/11 Dag 136

Så nu har vi haft en mycket seriös resultatdiskussion och jag har nu fått lite förslag på vilka diagram som blir bäst. Jag började med en spaghettiplot och helt plötsligt framträdde resultat jag inte sett förut! Amazing!

Fast det som stör mig lite är att jag inte förens idag fick veta att patienterna inte får samma doser antibiotika utan två olika. Det förklarar mycket av de konstiga resultaten. Hur kunde de missa att berätta det? Eller skulle jag ha frågat? Men eftersom ingen sa något annat utgick jag bara från att alla fick samma dos... Men det är bra - då kan jag ju förklara de där avvikande resultaten i alla fall.

Så den här arbetsdagen har gått åt till att rita diagram i massor i det där jättebra Inte Excell Men Nästan-programmet. Jag är riktigt imponerad över det där programmet - det klarar allt!

Och mina labbkompisar är verkligen bäst! Ron hade varit någonstans och fått en chokladbit, som han tyckte jag behövde bättre än honom (stirrig och stressad som jag var över alla diagram...). Sånt uppskattas när det här exjobbsskrivandet känns oöverskådligt! Jag kommer sakna dem! Även om de spelade hårdrock hela eftermiddagen när jag försökte koncentrera mig... Jag är som tur är duktig på att stänga ute ljud jag inte behöver...

Denna fredags restaurangbesök gick till en mexikansk restaurang i Studio City. Den var så populär så det var 1 timmes väntetid på ett bord men vi hade tur och behövde bara vänta 20 minuter. Och maten var faktiskt jättegod, speciellt guacamolen (stavning??) och jag fick så mycket mat så det räcker nog hela helgen! I alla fall - Studio City. Intressant ställe, nu har jag nog sett nästan varenda TV-bolags högkvarter, några skivbolag och lite annat smått och gott. På vägen dit satt jag i baksätet och bara stirrade ut genom fönstret helt förundrad över allt jag såg. Kände mig inte som 27 utan mer som en 7-åring som är i en storstad första gången... Amazing är rätta ordet!

Då är frågan, ska jag köpa jeans eller bodylotions imorgon? Jag hinner inte med båda... Måste skriva på uppsatsen och så ska jag städa rummet eftersom han som eventuellt ska ta över det efter mig kommer och tittar på det imorgon. Stressigt, stressigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar