torsdag 4 november 2010

4/11 Dag 128

Andra dagen i rad med 38 grader! Det känns jättekonstigt att det är så varmt i november...

Idag fick jag äntligen följa med till stranden (de har ju alltid gått dit på förmiddagen när jag har varit i labbet...) Så nu har jag också badat i Stilla havet!


Sen tröttnade mamma och Linnéa och gick tillbaka till hotellet och åt pizza medan pappa och jag gick en liten tur längs med stranden och tittade på en väldigt fin himmel:
Och på dyra strandhus och små hundar.

Turist-Linnéa tar kort på marinan:

Men det gjorde jag också, för den är jättefin...

Turist-Linnéa tar kort på båtar:

Och så tog jag ett kort på min båt:
Jag tyckte jag behövde en sån så jag tog och köpte den eftersom vi ju faktiskt ska få praktiklön nu!

Och för tredje gången den här veckan hamnade vi mitt i en filminspelning....

På eftermiddagen gick vi ner till stranden igen (precis som igår!) och köpte lite småsaker som kan behövas hemma i Sverige - pappa köpte en tjock tröja och Linnéa köpte tvåtjocka tröjor. Och mamma köpte en igår... Och jag fick pengar till att köpa en tjock tröja med min skolas märke på på måndag. Sverige är kallt!

Solnedgången var jättefin idag också:


Och nu är vi så trötta på restaurangmat så till middag köpte vi koppnudlar och åt på hotellet... Alla utom pappa längtar efter riktigt mat nu!

Imorgon åker jag hem till Pasadena igen och familjen åker vidare till ett hotell vid flygplatsen för vidare hemresa till Sverige..... Jag känner mig redan ensam och övergiven....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar