onsdag 24 november 2010

24/11 San Diego Zoo

Här är vår lilla stuga:
Idag åkte vi till:
San Diego Zoo! Där var det jättefint - Eskilstunaparken har ingenting att säga till om!

Jocke och papegoja:
Panter...

Leopard/gepard? En sak vi upptäckte att vi måste bli bättre på är djurarter!
Små djur med söta ansikten.... Som sagt, vi måste plugga djurarter!

Men det här är i alla fall en gorilla:
Jocke och kameler:
Vi har båda lärt oss något nytt idag - en dromedar är inte en egen ras utan heter egentligen "kamel dromedar". Amerikanerna kallar båda för "Camel".

Igår på Sea World hoppade vi över linbaneturen så den tog vi idag på zoo´t istället:

Solen i ögonen!

Den här kyrkan spelade en liten trudelutt varje kvart:

Lejonhanen bara sov och sov...

Hippo:

Jättemarsvin - capybara:
Är faktiskt en nära släkting till marsvinet!

Markattor solar sig:

Jocke och mamut:
Är det jag som har fel eller fick vi inte lära oss i skolan att mamutar hade päls? Eller var det bara de nordiska mamutarna? Eller hade min kära lågstadiefröken Helén fel?

Jocke och buskelefant:
Jocke och afrikansk elefant:

Jocke och giraff:

Sen var alla djur inspekterade och vi åkte tillbaka till Mission Beach, fin solnedgång:

....och jag är förkyld men har ändå en fin solnedgång i bakgrunden....
Mission Beach, här skulle jag inte heller ha något emot att bo:

Jockes middag - kyckling i massor. Nu ska han äta donuts till efterrätt. Jag åt en macka med grillade grönsaker och tänker ta en oreo till efterrätt.

Men nu ska jag faktiskt tvinga Jocke att kolla på Bonde söker fru, sen ska jag lägga mig under täcket och inte komma fram förens jag är frisk.

Imorgon åker vi vidare till Santa Monica!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar