torsdag 2 augusti 2012

"Hej katten!"

Äntligen ledig dag! Det känns ju inte ens jobbigt att gå upp klockan åtta när man vet att man är ledig så idag har vi hunnit med massor. Men inte allt vi tänkt oss, Vilhelms rum har vi inte hunnit med. Det får bli på måndag istället, eller lördag kväll om vi orkar efter en dag på IKEA...

Förmiddagen bestod av blåbärsplockning. Vilhelm är redo för äventyr:


Namnamnam!


Efter lite blåbär somnade Vilhelm i vagnen så Jocke och jag plockade som galningar tills han vaknade igen. Två liter blev det. En sak vi ska tänka på nästa år är myggmedel. På den halvtimmen vi var ute blev vi halvt uppätna av både mygg och broms...

På väg hem gick vi förbi hos min faster och farbror för att vattna deras blommor. Vilhelm träffade en katt:


Glad Vilhelm på väg hem:



Vilhelm fikar hos mormor:



Den här trappan hade perfekt sitthöjd för honom! Han såg så stor ut när han satt där och åt sitt kex.

Mina händer efter plockning och rensning av blåbär....


Undrar hur det ska gå på jobbet, jag ser ju helt sjuk ut!

När vi åkte hem från mormor/mamma skulle vi stanna och köpa bananer (Vilhelms favoritmellanmål!) men konstigt nog så fanns det inte en enda banan i hela affären. Hur har det gått till? Det borde vara förbjudet att driva en affär utan bananer... Fast vår besvikelse gick snabbt över när vi hittade två stora kundvagnar med barnmat till halva priset, utgående sortiment. När det gäller att göra en bra affär finns det ingen måttfullhet hos mig. Istället för någon liten sak blev det det här:


Mat behövs ju alltid så varför inte passa på när den är billig? Och det kanske kan vara lite praktiskt att ha några burkar redo ibland också ifall vi inte har någon hemlagad mat på lager. Annars tycker jag att burkmaten är lite dyr men idag var det värt det! Jocke ska dit imorgon igen och köpa mer gröt...

Typiskt att han inte äter välling, för det fanns det massor av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar