lördag 25 augusti 2012

40.2

Jag mår skit och Vilhelm mår skit men jag tror ändå att Vilhelms mående är ännu mer skit än mitt. Imorse var febern nere på 38 grader så vi hoppade över alvedonet och han höll sig pigg hela förmiddagen. Han åt gröt och lekte som vanligt, men när jag kom hem från jobbet kollade vi tempen igen pch då var den uppe i 40.2 (!!!) trots att han fått alvedon vid lunch. Lilla plutten! Han har inte kunnat äta utan att kräkas sedan lunch och han blev så förtvivlad när han kräktes upp sin banan så att han fick en Piggelin istället. Den fick han behålla men han orkade inte äta upp hela. Till middag provade vi med gröt och en sån där efterrätt i youghurtförpackning men han åt bara några skedar av varje - han som aldrig någonsin har tackat nej till mat, inte ens riktigt äcklig mat! Inte ens päronjuice gick att dricka.
 
Amma ville han inte heller göra och det är därför jag mår skit, nu har han inte kunnat amma på 1.5 dygn och jag har ont i hela kroppen och är på jättedåligt humör. Är det inte meningen att man ska trappa ner sånt här lite långsamt....? Så prata inte med mig de närmsta dagarna, ni kommer få ett väldigt otrevligt svar tillbaka. Stackars kunderna idag, tur att jag åtminstone är hyfsat bra på att hålla masken ute bland folk....
 
Glad Vilhelm imorse:
 

1 kommentar:

  1. Men lilla lilla gubben då =( Jisses vilken högfeber han har..
    Hoppas verkligen han blir frisk snart, inte bra att ha så högfeber så länge.. =/
    William hade det bara i tre dagar och va endast upp i 39,2 grader...efteråt fick han utslag över hela kroppen och det gick bort efter en vecka.. men jisses va gnällig han va den veckan.

    Får se om Vilhelm oxå får utslag då?! annars är det någon nå annat än 3 dagarsfebern..

    Jag hade inga kläder på william när han hade feber och det hjälpte faktiskt lite för att hålla febern nere.. så testa och låt Vilhelm gå i bara blöja så han kyls ner lite hela dagen..(ni kanske gör så redan)

    Lilla gubben ush lider med er.. hoppas både du och han mår bättre snart..!!

    Krya på er kramar*

    SvaraRadera