onsdag 29 augusti 2012

Morgonbestyr

Imorse var morgonen jag oroat mig för hela veckan - Jocke började jobba 5.30 och jag började jobba 9.00. Jag skulle dessutom hinna ge Vilhelm och mig själv frukost och fixa till mig så att jag inte skrämde kunderna med mitt skitiga hår och trötta ansikte. Men det gick faktiskt hur bra som helst! Vilhelm åt jätteduktigt en tallrik youghurt med hallon och ett kex, sedan ville han hålla mig sällskap medan jag åt upp min frukost. När jag försökte lägga ner honom på golvet  kastade han sig platt ner på mage och skrek, han ville hellre sitta och prata lite. När jag skulle duscha började han tröttna på att sitta i matstolen, men jag vågar inte ha honom på golvet riktigt än, han halkar när det är blött på golvet och det blev en stor bula förra gången.... Men han stod ut en stund till, jag satte stolen framför tvättmaskinen och sedan satt han där och pillade med knapparna. Vi var färdiga långt innan farmor kom. Jag hann till och med diska stekpannan, plocka ur och i diskmaskinen och spika fast antennsladden. Skönt att vara färdig i god tid!
 
Vilhelms favoritsysselsättning när jag klär på mig:
 

Att plocka ur alla krämer och tuber och tvålar ur min garderob.

Resten av dagen:





Mina två älsklingar Vilhelm och Minnie:




Nu har farmor/svärmor tagit hand om Vilhelm i två dagar och jag blev så stolt när Jocke berättade att hon sagt att det var så lätt att passa Vilhelm! Imorgon är det mormor/mammas tur och på fredag är det morfar/pappas tur. Sedan är det min tur att börja ta ansvar för mitt eget barn. Två arbetsdagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar