lördag 4 augusti 2012

Hello new soffa!

OMG Vilhelm tog tre krypsteg idag! Det gäller att motivera honom med rätt saker och idag var det kameran som var intressant, han kröp fram till den och tog den och bankade i golvet. Den överlevde som tur var.

Vilhelm och katten:


Efter kattmatning och vattning av vätxhus kom Vilhelm och Jocke och hälsade på mig på jobbet. Han var lite blyg för mina kollegor men han skrattade ändå - han blev nog lite förvirrad av att se mig i arbetskläder och så ville jag inte tokgosa med honom när jag kände mig full av kundernas bakterier och andra konstigheter. Efter jobbet gick vi vidare till IKEA och där skrattade han åt personalen som hjälpte oss med soffan så då fick vi höra för andra gången idag vilken tur vi har som har en så glad liten solstråle. Då blir man stolt!


"Ge mig mellis! Nu!"


Efter en lång eftermiddag på IKEA tyckte vi att vi förtjänade en glass, men vi kunde ju inte sitta och trycka i oss glass utan att bjuda Vilhelm, då hade hans soliga humör varit borta på två sekunder. Och det är ju faktiskt lördag idag. Och han tycker ju att det är väldigt gott med glass. Och han ska ju snart till bvc och vägas. Nog med bra anledningar.

"Åh, glass!"


"Auuumm, nu äter jag upp dig!"


Mitt godismonster till barn åt en hel glass själv, trots att han precis ätit en youghurt och en banan. Det finns ingen botten i honom!

Ny soffa i extra/arbets/gäst/nästa barnrummet:



Jätteskön!

Den gick bra att backa in under och fastna under också.


Vilken godnattsaga ska Vilhelm välja - blir det organsik kemi, mikrobiologi eller läkemedelsboken? Han var lite sugen på tyska lexikonet också.


Vilhelm vill inte sova...


Nej, nu behöver jag en kopp te!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar