lördag 18 augusti 2012

Läskiga hästen

Nu måste jag ta en paus från att lägga upp annonser på Tradera. Hoppas den finns någon liten, liten köpare någonstans därute som behöver massor med kläder i storlek 34.

Idag kunde jag äntligen se slutet på min 7-dagars arbetsvecka! Men det blev ingen lugn avslutning på veckan, första timmen hade jag 20 kunder. Oj, oj, oj vad stressigt det blev. Ett gott råd till alla apotekskunder är att inte prata med din apotekare om annat än dina recept - vi har inte tid även om vi gärna skulle vilja lyssna och vi har garanterat inte tid att diskutera huruvida du får ont i magen av Panodil men inte Alvedon och varför tandvårds- och läkemedelsförmånsnämnden har beslutat att vi alltid ska tillhandahålla det billigaste alternativet av alla mediciner. Så länge man inte är apotekskund i Västerås, där hande jag ju 17 kunder på 10 timmar så jag hade gärna velat träffa på en pratsam kund.

På eftemiddagen hade Vilhelm besök av farfar och visade vad duktig han är på att krypa och resa sig upp för farfar som inte sett det än.


Sedan gick han in på sitt rum och rev ner alla böcker och leksaker i bokhyllan:



"Jag vill läsa mamma!"

Promenad i duggregnet där Vilhelm fick se en rolig häst som bara tuggade och tuggade och tuggade:


Men den här hästen var riktigt otäck! Vilhelm blev jätterädd och ledsen när den frustade. Läskiga hästen... Fast det berodde nog mest på att han var trött, det är bara då han blir så rädd för plötsliga ljud.


Efterrätt:


Imorgon ska jag tjuvstarta min mammaledighet med att gå på mammaträning. MammaBootCamp heter det. Det låter hårt och jobbigt!

Min visdomstand dödar mig nu igen. Jag förstår verkligen att Vilhelm kan vara lite gnällig ibland, stackaren ska ju få 20 tänder....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar