måndag 27 augusti 2012

Lite för mycket pengar på kontot

Årets första bondböneskörd är klar men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, jag tycker mest det är roligt att se hur det växer. Nu väntar jag bara på gurkorna, tomaterna och paprikorna. Ett växthus skulle inte vara helt fel, det får bli i nästa (förhoppningsvis större) trädgård.
 

Idag har det varit shopping i massor, vi har hunnit avverka både Köping, Kungsör och Arboga, hela västra mälaradalen. I Köping skulle Jocke hämta ut arbetskläder och då tyckte han att vi skulle titta in på affären med barnmöbler. Vi hittade ett jättegulligt "Födelsedagståg" och en tavellist med djur på. Tåget kommer bli jättegulligt till hans ettårskalas! Och alla andra kalas fram till 98 år ålder, sedan räcker siffrorna inte till...


I Aboga skulle vi betala Vilhelms babysim. Han blev så klart bjuden på en mjukglass. Sedan åkte vi vidare till stan, jag tittade in på mitt gamla jobb och oj, oj, oj vad stressigt de hade det! Inte konstigt att jag mådde lite (mycket) dåligt den här tiden förra året. Jag lovar att aldrig mer klaga på att det är stressig på mitt jobb. I Arboga har de en jättebra affär med fina barnkläder, en gång om året har de halva priset på hela sortimentet och det inföll den här veckan. Och är det bara vid ett tillfälle varje år måste man passa på att käpa mer än plånboken tillåter. Förra året köpte jag massa kläder i storlek 56 och 62 (hade jag vetat vad som skulle hända en vecka senare skulle jag har köpt kläder i storlek 40 och 44...), nu blev det en massa kläder i storlek 74 och 80. Undrar vad det blir för storlek nästa år?
 
Kläder i massor:
 


Så nu ska väl den lilla stackaren inte behöva gå utan kläder i vinter!

Vi avslutade i Kungsör där Jocke skulle lämna in ett papper på banken. Det här hittade vi på outleten:


Nya glas i roliga färger och lite mer kläder till Vilhelm, mycket billigare än de vi köpte i Arboga...
 
När vi försökte laga middag tröttnade vi till slut på Vilhelms klättrande på stolar och öppnande och stängande av lådor med risk för att klämma fingrarna så han fick vara med och laga tacopaj istället:


Vem behöver dyra leksaker när man har en låda med köksredskap?
 
Idag har Vilhelm inte ammat något alls och nu gör det inte lika ont i kroppen längre, nu gör det mer ont i själen. Jag har ju haft problem med den här jädrans amningen ända från början och längtat till dagen det skulle bli dags att sluta, nu är den dagen här och det känns jättekonstigt. Jag har nog inte riktigt förstått att det faktiskt är en väldigt speciell närhet, jag har mest fokuserat på hur ont det gjort. Så vad ska jag nu hitta på för att få lite gos med Vilhelm? Han är ju inte en speciellt gosig bebis och jag är inte en speciellt gosig människa heller men nu vill jag bara tokgosa med Vilhelm! Min bebis behöver mig inte längre! Och han är definitivt ingen bebis längre, nu är han en pojke.
 
En annan svår fråga är vad jag ska ge Vilhelm till frukost och kvällsmat. Han äter ju inte välling... När han får tänder kan man ge en smörgås men tills dess får det väl bli gröt, gröt och gröt. Och lite youghurt. Jag ska hitta på något mer fantasifullt nästa vecka.
 
Bara fyra arbetsdagar kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar