torsdag 9 augusti 2012

Bula x 2, blåmärke x 1

Det tog 40 minuter innan jag fick igång internet, frustrerande! Jag hade ju planerat att ansöka om föräldrapenning ikväll och när jag har planerat något vill jag att det ska bli så. När jag ringde till Telia fick jag höra att avdelningen för mobila bredband stängde klockan 21 och att de på avdelningen för fast bredband minsann inte hade någon utbildning i mobila bredband så de kunde under inga omständigheter hjälpa mig. Så jag provade med att sätta bredbandet i en annan USB-ingång och då fungerade det perfekt. Är det Vilhelm som varit framme och busat med datan kanske? Tur att den mobila avdelningen var stängd, det hade varit pinsamt att erkänna att felet hade en så enkel lösning.

Hopp, hopp, hopp!


Titt-ut och godmorgon!


Nej, släng inte ljusstaken i golvet! Det börjar bli dags att plocka undan allt vi inte vill ha slängt i golvet, vad mysigt vi kommer få det. Men ljusstaken höll - IKEA kan man lita på när det gäller kvalitet!


Resa sig mot lampan:


Titta i lådan i hallen:


Här hade hjälmen fått åka på efter ett fall utan hjälm. Hur mycket klarar ett bebishuvud? Idag har han ett jätteblåmärke/bula i pannan och en stor bula på sidan av huvudet trots hjäm. Oj, oj, oj.

Jocke tyckte vi skulle försöka få tag på en sån där sumodräkt i bebisstorlek, ingen dum idé faktiskt.


Vilhelm trasslar in sig i sladden men har inte tid att trassla ut sig utan kryper vidare ändå:


Ibland verkar han stressad - han ser något, kryper dit, får syn på något annat, kryper dit, tittar på det i två sekunder, får syn på något annat, kryper dit. Stress, stress, stress! Fast för honom handlar det nog mer om att han är nyfiken och vill titta på precis allt!

Imorse var jag i sovrummet när Vilhelm kom krypandes ut ur badrummet (det var svårt att ta sig över tröskeln, det är ju en liten nivåskillnad mellan badrummet och hallen), han såg mig i sovrummet och tänkte krypa dit men då fick han syn på sitt rum istället, tittade på mig, tittade på sitt rum och bestämde sig väldigt snabbt för att rummet var intressantare. Jaha, har vi redan kommit till den perioden då han tycker vi är för tråkiga för att umgås med?


Godnatt från upp-och-ned-vänd bebis! En bebis som förresten sov i sin egen säng i sitt eget rum inatt ända till 7.30 då vi väckte honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar