tisdag 14 augusti 2012

Vänta du bara...

Skitnatt. Först kunde jag inte somna och sedan kunde inte Vilhelm somna om utan tyckte det var helt okej att klättra på mig och dra mig i håret och försöka krypa över kanten på sängen klockan 5.30. Han somnade om vid klockan sju. Halv åtta skulle vi upp. Det här ska jag komma ihåg när han är 15 och vill sova hela förmiddagen. Då ska jag (eller lillasyster) dra honom i håret och peta honom i ansiktet....

Vilhelm på väg ut genom dörren, blir vi för tråkiga kryper han bara iväg och hittar på något själv. Snabb är han också, på några sekunder är han borta.


Mamma (mormor) var barnvakt i fyra timmar idag när Jocke hjälpte pappa (morfar) att bära möbler och han hade varit jätteglad hela tiden, han hade inte insisterat på att försöka krypa runt i vagnen (därför måste jag spänna fast honom med selen!) och han hade bara rest sig upp tre gånger när han skulle sova middag. Vad stolt man blir när man får höra att han är så duktig när han är med andra! Det blir nog inga problem för honom att börja på dagis om han tycker det är så här roligt att vara med andra människor.

Väldigt, väldigt glad bebis!


De här byxorna fick han i present från mormor och morfar i mars, nu har han äntligen vuxit i dem. Det blir spännande att se hur lång han har blivit till nästa bvc-besök. Minst 70 cm och 8 kilo gissar jag på!

Stackars katten Lisa stannade till hos oss på väg hem från veterinären. Hon är satt på stenhård diet och har gått ner 500 gram under sommaren. Lilla stackaren är jättehungrig och äter allt hon hittar på golvet, det spelar ingen roll om det är en fluga eller en bit lök. Och inte förstår hon på vilket sätt det skulle kunna vara bra det är för hennes hälsa att gå ner i vikt...



Min snygga syster:


Det är hennes hjälm Vilhem fått låna, fast det var ett tag sedan hon hade den...

Jag håller på att framkalla kort, jag har kommit till april och insett vilken ovanligt glad och söt bebis vi har. Han ler ju på varenda kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar