lördag 11 augusti 2012

Kompis, kompis

Godmorgon kompis!


Vilhelm blir så glad när han ser sin "kompis" i spegeln. Han förstår att det är Jocke och mig han ser i spegeln men han verkar inte förstå att det är sig själv han ser. Jag gjorde det där mycket psykologiska testen härom veckan, det där man sätter ett klistermärke i pannan på bebisen och ser om den pekar på spegeln eller sin egen panna. Om jag kommer ihåg rätt från gymnasiepsykologin försöker en chimpans ta bort märket i sin egen panna, men det gjorde inte Vilhelm, han tyckte bara det var roligt att kompisen fått ett klistermärke i ansiktet. Kom igen nu Vilhelm, du är väl smartare än en chimpans? Men i och för sig behöver han aldrig känna sig ensam så länge han har kompisen i spegeln!

Idag har vi varit på 1-årskalas för Jockes kompis dotter. Vilhelm var så duktig och kröp omkring och underhöll sig själv så att vi kunde både fika och prata med de andra. Vad stolt man blir när han är så duktig och man dessutom får höra från andra vad nöjd han verkar vara!

Vilhelm och Elma leker med Elmas födelsedagspresent:


Imorse var han däremot inte alls glad, det måste vara tänderna. Det tog nästan en kilometer av skrikande i vagnen innan han somnade. Det har jag aldrig varit med om förut!

Hemma från kalaset och helt lerig efter allt krypande i gräset - så ska man se ut efter en riktig fest!


På eftermiddagen försökte vi packa upp några lådor med leksaker, vi kom en bit sedan insåg vi att vi behöver mer förvaring. Det får bli ett till besök till IKEA!


Bada:



Oj, fisken ramlade ner på golvet!

Ibland önskar man att man hade ett badkar igen, fast bara när Vilhelm ska bada, jag tycker inte om att duscha i badkar.

Imorgon ska jag jobba extra i Västerås, jag försöker rättfärdiga det för mig själv med att jag kan köpa både en vinteroverall och en höst/våroverall för pengarna. Dessutom ska jag ju vara helt ledig snart och var ska jag då få overallpengar ifrån?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar