söndag 26 augusti 2012

Vill äta men vill inte sova

Jocke har försökt lägga Vilhelm i 45 minuter och jag hör fortfarande glatt prat från hans rum - Vilhelm is back in business! Och han har börjat äta igen, men det får inte vara varm mat, han vägrade äta förmiddagsgröten så jag ställde in den i kylskåpet och provade till lunch igen och då gick det bra. Kylskåpskall youghurt och efterrätt gick också bra, men glass var alldeles för kallt. Till middag gick det faktiskt bra med ljummet potatismos men det var många konstig miner under måltiden. Han verkar ha jätteont i munnen, han har svårt att tugga och dricka ur pipmuggen eller nappflaskan och amningen ska vi inte tala om. Han vill så gärna men blir så ledsen när det gör ont. Men jag är tacksam att han i alla fall fick i sig lite, jag har varit världens otrevligaste hela dagen och kännt mig sjuk och trött pch haft ont överallt. Tack för att du i alla fall försöke Vilhelm!
 
Efter att inte ha velat äta varm gröt ville han inte sova heller så vi tog en promenad med vagnen, men där ville han inte heller sova. Han höll sig vaken ända till klockan två och då somnade han som en stock. Nu har Jocke gett upp och tänker låta honom somna själv. Det beror nog på all mat han har fått i sig ikväll, massor med energi!
 

Fortfarande lite trött:


Han blev varm efter att ha lekt lite men nu är det som vanligt igen.
 
Imorgon åker vi till Arboga och betalar Vilhelms babysim och shoppar Name It-kläder för halva priset. Om Vilhelm är på humör kanske vi tittar in på apoteket och säger hej till mina gamla jobbarkompisar också.
 
Nu ska jag googla hur svårt det är att göra en smörgåstårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar