fredag 24 augusti 2012

Stackars lilla sjuklingen

Lilla, lilla stackaren blir bara sjukare och sjukare. Idag har han 39.7  trots alvedon och kräks av både mat och dryck. Det enda han kunnat äta ikväll är en glass och lite amning. Han åt upp hela glassen innan han kräktes och han ammade bara lite grann innan han gav upp. Men han fick behålla mjölken i alla fall, alltid något. Jag tror inte det beror på tänderna lägre, han kan ju inte bli så här sjuk av tänder! Jag fick ett tips om att det kan vara tredagarsfeber, det låter mer rimligt faktiskt.
 
Han får Alvedon var 6:e timme, både jag och mina syskon hade feberkramper när vi var små så det vill jag verkligen försöka undvika. Vem vill sitta på akuten en fredagsnatt...?
 
Han har legat och sovit på min mage hela kvällen - precis som på 69:an.
 
Äta glass:
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar