måndag 6 augusti 2012

11-månadersmirakel

11-månadersdag! Imorse var jag och klippte mig och där träffade jag syster Linnéa helt utan förvarning.  Vi blev ungefär lika fina skulle jag vilja säga. Fast frisören tyckte det var helt onödigt att jag klippte mig, hon tyckte inte att mitt hår var det minsta slitet trots att jag inte klippt mig sedan i januari. Hon behöver nya linser.

I alla fall så åkte jag förbi Rödmyran på vägen hem (jag hade sett den stora skylten med "Halva priset på alla sommarkläder"!). Men tydligen ska inte killar ha sommarkläder för det enda som var på rea var klänningar. Men vilke fina klänningar det fanns! Jag såg en klänning från Polarn och Pyret som kostade 20 kronor istället för 349 och en jättesöt klänning med djur på. Om nästa barn blir en dotter kommer hon ha hundratals klänningar... 

Det jag egentligen letade efter var någon typ av fleeceoverall inför hösten. Det hittade jag inte men däremot en varm tröja och ett par vinterskor som verkade vara helt oanvända, de var inte ens dammiga under. Vilhelm undersöker 11-månaderspresenterna:


Efter lunchen blev det farligt tyst ute i hallen. Är det något man lärt sig från andra föräldrar så är det att när det blir tyst är dt något oroande på gång. Men det visade sig vara något otroligt istället för oroande. Titta vad Vilhelm har lärt sig dagen efter att han lärt sig krypa!


Helt otroligt! Vad ska det bli av detta barn? Lär han sig gå imorgon?

Vilhelm övade vidare hela dagen och på kvällen gick det så här bra:


Upp på fötter! Igen - helt otroligt. I förrgår kunde han inte ens krypa och idag reser han sig mot möblerna (eller verktygslådan).

Oj, oj, oj vad man får passa honom nu! Det finns alltid något som ska provsmakas eller kännas på. Kontakten till dammsugaren och datan hade tydligen samma form som nappen och gick väldigt br att suga på när man började bli lite trött...

Efter alla dessa äventyr åkte både hjälmen och knäskydden på: 


Nej då, vi är inte överbeskyddande!

Vilhelm äter harkrank:


"Hejdå, nu drar jag!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar