måndag 20 augusti 2012

I am impressed, are you impressed?

Idag åkte vi till Rödmyran för att lämna lite barngalgar och titta om de möjligtvis hade någon bra overall i storlek 74 eller 80. Det hade de inte, men däremot hade de massa annat bra:



Behöver jag tillägga att det var Jocke som hittade fotbollsstället....? Dessutom hittade jag en sån där UV-dress i Vilhelms storlek som jag letade efter hela våren. Fast nu är det ju lite för sent, jag har svårt att tro att det blir några fler bad i år.

Vilhelm är så, så, så jätteduktig! Här är vad han lärt dig idag:
  • Klappa händerna så att det blir ljud
  • Krypa uppför en trappa
  • Äta blodpudding
  • Plocka med knopp-pusslet
  • Sova middag så länge så att jag hann färga håret
  • Äta banan och hoppa hoppgunga samtidigt
 Har man inte tid att sluta hoppa får man äta mellis och hoppa gunga samtidigt:


Mmmmmm.... Blodpudding...


Nja, det var inte jättegott men han åt åtminstone några bitar och jag tycker han är jätteduktig som i alla fall smakade.

Jocke fick sitt preliminära schema idag och det är faktiskt jättebra! Antingen börjar han 5.30 och slutar vid 12 eller så börjar han 15 och slutar 20. Vilhelm kommer vara glad att vi är hemma båda två och jag kommer ha hur mycket tid som helst till att träna! Och det behövs... Imorse hade jag så ont i kroppen så att jag knappt kom ur sängen. Otränade muskler är bara förnamnet.

Jag har ringt och ändrat lite med Vilhelms dagis - istället för att börja på dagis i augusti 2013 kommer han börja inskolningen den 18/2. Jag tror det kommer bli bra för honom, han är ju så social! Men jag måste ha låtit jätteorolig när jag ringde "Han är ju för tidigt född så han kanske behöver lite extra tid på sig med inskolningen....?". "Ja, ja" svarade tanten på kommunen "Han kan väl få två veckor på sig, men alla barn brukar klara det på en vecka". Det blir nog bra.

Nu måste jag titta på säsongspremiären av mitt absoluta favoritprogram. I love "Det okända"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar