torsdag 1 september 2011

Anemi och hypotension

Alla som jobbar på apotek känner igen de här locken. Hur har de hamnat i min trädgård? Ingen som vet.


Annars då? Skit. Jag har varit hos barnmorska och fått veta att både mitt blodtryck och mitt järnvärde är för lågt. Jag har dubblat mitt järnintag men var hittar man en medicin som höjer blodtrycket?

I helgen ska jag på konferens med jobbet - det ska bli spännade att se om det verkligen går så vilt till på konferenser som man har hört... Tyvärr har vi ju inga snygga män på jobbet... Ingen man överhuvudtaget faktiskt...

Idag fick jag äntligen min apotekarlegitimation från Socialstyrelsen! Den har tagit så lång tid att få så att jag nästan började fundera på om de hade hittat något olämpligt i mitt förflutna som gjorde så att jag inte var lämpad för det här jobbet...

Nu ska jag ta och dricka lite b-vitamin så att bäbisens nervsystem utvecklas som det ska!

2 kommentarer:

  1. Jag vet något som höjer blodtrycket men det är ingen medicin sas.. Köp massor av Lakrits :)

    SvaraRadera