måndag 26 september 2011

Stålmannengrodan Vilhelm

Här på rummet finns en nästan lika bra fotölj som i A-salen, fast inte rikigt, den här är mycket trögare och man känner sig som en pensionär när man försöker resa sig ur den med en Vilhelm i famnen eftersom den är fast i tillbakalutat läge. Illa. Men en fotölj är alltid en fotölj och den är i alla fall bättre än ingen fotölj.



En sån här ska vi utan tvekan köpa när vi kommer hem - han är så söt i sin snuttefilt med luva! Han blir nästan lite för varm i luvan men den är ju i alla fall bra att ha när man har badat honom.

Här är en till liten film, jag vet inte riktigt hur kvaliteten är eftersom den är filmad med digitalkameran. Men i alla fall så försöker Vilhelm här hålla sig vaken efter amningen, det är inte så lätt!


Vår lilla superfrog - alltså en groda med stålmannen-mantel:

Bra saker fortsätter hända utan anledning - idag kom vår granne in och frågade om vi inte ville ha lite kläder och blöjor och sånt eftersom de hade fått en dotter på 4 kilo som inte kunde ha varken kläderna eller blöjorna de köpt till vad de trodde skulle bli en helt normalstor 3-kilosbäbis!


Så nu har Vilhelm en till pyjamas, det kan verkligen behövas eftersom han visat sig vara en expert på att krångla sig ur blöjan och kissa ner hela sängen!

Inatt var det min tur att ta 03.00-matningen (vi turas om - inatt tar Jocke 03.00- matningen och jag tar 06.00-matningen), det var bara det att Vilhelm vaknade 02.25 och hade inga planer på att sova i 35 minuter till. Eftersom man inte sköter mattiderna själv på det här stället och jag inte vill amma honom på nätterna (han blir ju så trött och jag vill inte att han ska sluta andas när han ligger själv i sängen!) var det bara till att försöka hålla honom nöjd i 35 minuter. Blöjan byttes och sedan satt jag och klappade på honom tills det äntligen var tillåtet att hämta maten. Men idag har han fått öka sin matmängd till 37 ml så nu kanske han klarar sig lite längre inatt, förhoppningsvis.

Nu sitter jag och hoppas på att hans mage ska komma igång, det har inte hänt mycket sedan 12, men då var det en väldigt rejäl hög. De kan tydligen bli ganska förstoppade av de extra proteinerna de får i maten, inte bra för en så liten mage! Ska fråga nattsköterskan.

Oj, hon kom hit precis när jag satt och tänkte på henne! Det var inget att oroa sig för, vi ska avvakta.

Nu ska jag betala räkningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar