lördag 10 september 2011

För hans skull gör jag vad som helst

Här har vi honom - Vilhelm Joakim Anders Hilding Carlsson:

 Vilhelm för att han inte kan heta Vilhelmina, Jocke efter Jocke, Anders efter Anders och Hilding efter min gammelmorfar som var född 1906 och Vilhelm är ju född som nummer 1906 i Västerås i år och dessutom född klockan 19.07.

Berömmet fortsätter ösas över honom - han är så stark och duktig och bestämd tycker både doktorerna och sköterskorna. Hans bilirubin har sjunkit till nästan normal nivå och han hade bara två andningspauser på hela tiden vi satt med honom. Dessutom har han börjat få in matrutinerna - en stund innan maten börjar han tugga och röra sig och leta efter något att suga på, bröst, napp eller finger, han tar det som finns till hands!

Och så har han lärt sig att räkna till tre.... Här ser ni en framtida nobelpristagare! Mycket intelligent barn!

Gulleplutt!

Här är vår lilla marsipangris, vilken stil han har!

Vilhelm fick en liten present av mormor, morfar och moster igår, jättesöta kläder!


Hoppas han växer i dem snart. Men jag har jämfört med några andra för tidigt födda barn i hans ålder och viktklass och han är faktiskt flera centimeter längre än de flesta, jag säger ju att han kommer bli två meter lång och få storlek 47 i skor.

Idag har jag suttit och tittat på lilla älsklingen i 10 timmar, föräldern bredvid undrade varför det inte fanns någon tv att titta på i barnsalen men både jag och Jocke sitter utan problem och tittar på honom halva dygnet och tycker att det är det mest intressanta vi någonsin sett - han är ju så söt och fin och gullig och duktig när han kissar på sköterskan och bajsar och kräks och grimaserar.

Är det så här det känns att vara förälder? För hans skull skulle jag utan tvekan göra vad som helst.

2 kommentarer:

  1. Han är så underbar er son, tack för att jag får följa er på resan! Är så glad för er skull! <3

    Och ja! Det känns så här att vara förälder, kärleken till ens barn går inte att beskriva.

    Två fina låtar:
    http://youtu.be/VBIZhAizMbo

    Och texten på denna låt, vi hade denna på V's dop:
    http://youtu.be/XbRPKcgUewE

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är helt otroligt hur man kan ha så mycket känslor för något så litet!

    Tack för musiken =)

    SvaraRadera