torsdag 15 september 2011

Hemlängtan

Usch, vad svårt det är att lämna honom i kuvösen på kvällarna, jag vill bara ta med honom till rummet och gosa vidare med honom så som man ska göra med sitt barn! Men ikväll sov han i alla fall gott och hade låg puls och hög saturation så han mådde i alla fall bra. Men svårt är det och ont i hela mammahjärtat gör det....

Dagen började bra, vi vägde honom och det visade sig att han gått upp hela 45 gram sedan igår, en stor och duktig pojke är han! Det kanske beror på proteinpulvret, eller den ökade dosen mat.

Vilhelm på vågen:


Vilhelm i sin kuvös, med stora nappen:
 Han har blivit så stor och duktig att han fått byta till en större napp till och med, stora pojken!

Vi åkte hem en sväng på eftermiddagen - marsvinen behövde få städat och så behövdes lite mat. Vi är så trötta på att köpa de där färdiga matlådorna, så nu har jag lagat pastagratäng och ris/grönsaksblandning som räcker länge, länge. Vi kommer snart tröttna på det också. Men i alla fall så hittade vi det här i brevlådan:

 En present från Jockes gamla jobbarkompisar i Göteborg! Jättesnällt! Bodyn är i strolek 44, men jag tycker ändå den ser stor ut...

Usch, vad jag längtar hem... Hoppas de här veckorna går snabbt så allt kan bli som det ska vara igen. Jag vill hem och börja livet på riktigt, med en bäbis man får sköta själv och gosa med hela tiden om man känner för det...

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar