söndag 25 september 2011

Sundsvallsfrämmande

Vi klarade av alla matningar inatt, bara 2 stycken i och för sig, klockan 3 och klockan 6. Jocke tog den klockan 3 och jag tog den klockan 6, det var bara det att Vilhelm väckte oss redan klockan 5,20 och berättade att blöjan hade suttit snett så att hela sängen var nerkissad... Men det fixade Jocke medan jag fixade lite mat (pumpade...).

När vi vaknade till nästa måltid klockan 9 kände jag mig som om jag varit ute och festat hela natten, trött och ont överallt av trötthet. Värre lär det ju bli, småbarnstiden har bara börjat!

Resten av dagen har vi gjort sånt vi inte kunnat göra hittills, exempelvis byta blöja på ett skötbord:


Han tycker om att sträcka på sig åt alla håll samtidigt så fort täcket försvinner!

Bekymrad:

Och så har vi haft honom liggande på sängen en stund:


Som ni ser vågar jag fortfarande inte använda mina vanliga kläder när jag håller på med honom - tänk om det är bakterier på dem! Men så måste jag sluta tänka, barnmorskan tittade på mig som att jag var dum i huvudet när jag frågade om jag fick ha mina vanliga kläder när jag var med honom... Fast den där sjukhusrocken är ju faksitsk ganska skön.

På eftermiddagen hade vi storbesök från Sundsvall - mamma och pappa har varit upp och stängt sommarstugan för säsongen och ner till Kungsör följde då mammas kusin Marinette och hennes son Joel med, och självklart måste i alla fall mamma och Marinette stanna till i Västerås för att ta en titt på underverket! Av Marinette fick han sin allra första bok - en av Rolf Lidbergs trollböcker med alla fina bilder från Indal som alla ser ut som det ser ut i sommarstugan. Lika bra att han lär sig hur det ser ut där - vi ska ju dit till sommaren!

Nu när han är ute från intensiven är det mycket lättare att visa upp honom också - istället för genom ett fönster kan vi visa upp honom genom avdelningens ytterdörr, han syns mycket bättre därigenom!

Idag har han varit riktigt duktig med att själv klara upp sina andningsuppehåll, maskinen har inte pipit mycket alls. Det är egentligen bara amningen har har lite jobbigt med, han blir så trött av att amma och det är då han glömmer bort att andas, tur i alla fall att han har börjat komma på sig själv innan han sjunker för mycket i saturation, mindre pip gör mamma och pappa glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar