söndag 18 september 2011

Trött på det här...

Vad trött jag börjar bli på att låsa in mitt barn i en plastlåda varje kväll! Hoppas, hoppas, hoppas han får läggas i en värmesäng snart, det är i alla fall ett steg närmre att han får komma in till oss dygnet runt. Så här ska det väl inte vara att vara förälder? Jag vill ju ha honom hos mig hela tiden, jag kommer inte att släppa honom för en sekund sedan...

Så här söt var Vilhelm idag:

 Lika söt som vanligt! Hans kinder är så mjuka så att man knappt känner att man tar på något när man klappar honom, håret är nästan lika mjukt men kinderna är helt extrema!

Så här ser han ut efter blöjbyte, då är han pigg och vaken och snuttsugen och söker ögonkontakt!

Det måste ha varit så här han låg i magen när jag kände både huvud och rumpa samtidigt och han kändes lika lång som en skollinjal:
 Lilla plutten, så här ska han egentligen inte ligga, men han verkade tycka det var ganska skönt!

Han har fått något typ av skavsår på foten, det kan vara efter syremätaren eller id-bandet, så nu har vi flyttat över id-bandet till andra foten och syremätaren till handleden. Jag trodde han skulle protestera när han fick något bundet till handen men han sa inget, kanske för att han var fullt upptagen med att äta, vi får väl se vad han säger när han upptäcker att han inte kan vifta med händerna lika fritt längre!

Idag fick vi en indirekt indikation på att han inte är så infektionskänslig längre - en av sköterskorna gick igenom hygienföreskrifterna igen för att vi skulle kunna skriva under ett papper på att vi verkligen fått en ordentlig genomgång av dem (sprit, sprit, sprit är allt det handlar om!) och då sa hon ungefär att "Det är ju ingen fara för ert barn men de andra i salen är fortfarande väldigt infektionskänsliga". Men jag skulle ändå inte våga ta i honom utan att sprita händerna först, jag är livrädd att något ska hända så att det inte bara går framåt längre...

Puss, puss och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar