måndag 12 september 2011

Oooooooo!

Ooooooo sa Vilhelm imorse:


Sedan bytte vi blöja:

Och tvättade oss:

Och satt och tittade på världens sötaste bäbis i 12 timmar:

Och sov lite till:

Vid lunch tog vi en paus från bäbistittandet och gick ut på sjukhusområdet en stund - det var så fint väder, det skulle ha varit perfekt för en promenad med vagnen! Sedan tog vi en sväng till apoteket och biblioteket - jag hittade två intressanta böcker om för tidigt födda, visserligen var de skrivna i början av 1990-talet men något kan man kanske lära sig? Det fanns en väldigt avancerad lärobok i neonatalvård också, men jag kände någonstans att jag inte vill veta för mycket, han är en människa (min lilla människa) inte ett forskningsobjekt.

Eftersom jag inte hade tagot med mig legitimationen fick Jocke skaffa sitt första bibliotekskort någonsin, ett stort ögonblick. Jag borde ha tagit kort på det också!   

Imorse var vi på samtal med doktorn, men hon hade inte så mycket att säga egentligen, hon verkade inte riktigt veta vad hon pratade om och blev tvungen att springa iväg till en förlossning mitt i samtalet så det blev inte mycket sagt alls. Mycket frustrerande! Istället pratade vi med en jättebra sjuksköterska som hade mycket mer att säga om läget och vad vi kunde vänta oss i framtiden. Jag har fått en helt ny respekt för sjuksökterskor, de vet verkligen vad de pratar om mer än vad doktorerna gör. Doktorerna är säkert bra på sjukdomar (förhoppningsvis...) men vill man veta hur läget egentligen ligger ska man prata med en sjuksköterska.

Så det vi kan vänta oss är att bli kvar i minst sex veckor till, eventuellt fram till december. Hoppas inte, då blir jag tokig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar