söndag 21 oktober 2012

Vad är bra med det här stället egentligen?

Vilhelm tyckte det var så roligt på husmässan så att han fick ett anfall av bebisilska när vi skulle gå därifrån. Eller kan det ha varit för att vi klädde på honom ytterkläderna och satte honom i vagnen?  Glad Vilhelm fikar:
 

Vi fick i alla fall några bra idéer. Kungsörs kommun var där och informerade om nya tomter och lite annat så jag passade på att fråga varför man ska bo i Kungsör när man lika gärna kan bo någon annanstans och hon jag pratade med hade så många bra saker att säga om Kungsör så att jag nästan blev övertygad om att det är ett bra ställe för Vilhelm att växa upp. Vi får se. Lite mer övertalning krävs för att jag ska vilja stanna.
 
Idag var det släktträff i badhuset - min faster hade hyrt det några timmar under eftermiddagen. Vilhelm tyckte det var roligt att träffa sysslingarna!


....och att det var roligt att fika:


Och så klart så var det ju roligt att plaska och stänka. Säger man "Plaska!" så sparkar han med benen, han förstår så mycket mer än vi tror!
 
Hemma igen var han lite snäll och tog med Minnie på en rundtur i huset:


Ända tills pappa tog fram borrmaskinen för att sätta upp en spegel i hallen. Alla maskiner är spännande!


....och borrmaskinslådan kan användas som gåvagn:


Nu blir det lite te.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar