lördag 27 oktober 2012

Spring i benen

Bambi äter igen! Visserligen går det långsamt och han äter bara lite i taget, men han äter i alla fall. Nu kan jag slappna av lite, lite grann.
 
Idag har jag jobbat halva dagen och jag känner mig helt slutkörd. Är det verkligen så här jobbigt att jobba eller är jag bara ovan?
 
Efter jobbet mötte jag upp Jocke och Vilhelm i Köping för att vi skulle köpa ett staket - Vilhelm kommer ju hinna lära sig gå innan vintern är slut och då kommer han garanterat att springa ut på vägen vid första bästa obevakade tillfälle. Men det fanns minsann inga staket i Köping. Vi ska försöka med Eskilstuna imorgon.
 
Vi försökte ta kort på Vilhelms kanintofflor, men korten blev väl lite sådär:
 


Man ser i alla fall att han inte kan vara stilla i två sekunder.

Han går inte med gåvagnen längre, han springer! Samma sak är det när man håller honom i händerna - han går inte, han springer så fort han kan och den som håller honom i händerna får springa efter så fort det går. Springer man inte tillräckligt snabbt bakom honom hoppar han och sprattlar. Varför ska man gå när man kan springa?

Till slut blev det några kort på tofflorna, men det var inte lätt....



Nu vet jag inte om jag ska ta ett glas vin eller en kopp te.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar