måndag 1 oktober 2012

Krock mellan två världar

Mina två världar - den professionella världen och min värld som mamma - krockade imorse när jag tog fram postern från redovisningen av exjobbet för att försöka komma ihåg vad jag egentligen höll på med för två år sedan. Och det är väldigt långt mellan "Predictors of anti-inflammatory response to azithromycin in patients with cystic fibrosis" och "Titta lampan! Kan du klappa händerna?". Omöjligt att förena de två.
 
 
Föredraget gick i alla fall bra, det var faktiskt riktigt roligt att berätta om vad jag gjort och vad jag gör nu. Och Vilhelm gjorde succé, åhörarna tyckte han var så fin och snäll och duktig som satt och åt på sin majskrok och klappade händerna på lämpliga ställen.
 
Nu sover Vilhelm i sin säng med ytterkläderna på, det är ingen idé att försöka klä av en sovade bebis, när han vaknar ska vi äta banan och youghurt och sedan är det dags för babysim.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar