fredag 19 oktober 2012

Oförändrat sjukt

Vi fortsätter på samma sätt. Sjuk, men sjukt pigg, Vilhelm:
 

Sjuk, inte ett dugg pigg, Bambi:


Han ska ha näringsgröt var tredje timme. Det är ju precis som att ha en bebis igen. Men om en timme åker vi till veterinären. Det är lite lurigt med Bambi, han kommer från ett djurhem som tagit han om 62 djur från en djursamlare så ingen vet riktigt hur gammal han är. Djurhemmet uppskattade att han var ungefär ett år när de hittade honom så då ska han vara runt 5.5 år nu, men han kan ju lika gärna vara mycket äldre. Vi får se hur det går, jag litar helt och fullt på min veterinär, han är jätteduktig med marsvinen. Han verkar vara jätteduktig med alla djur - han var med som "expertkommentator" i Kalla Fakta-programmet om Parken Zoo. Dessutom är han för tidigt född, han berättade det förra året när jag ringde från BB och sa att jag nog inte kunde komma in och klippa tänderna på marsvinet Anders efterföljande dag. Är han för tidigt född så måste jag ju tycka om honom!
 
Jag är också sjukt sjuk - inte lika snorig längre men svag och yr i hela kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar