måndag 22 oktober 2012

Hjälpsam

Om någon undrar varför jag smyger omkring i trädgården med en ficklampa klockan 23.30 så är det inte för att jag blivit tokig utan det är för att jag plockar gräs till stackars Bambi. Vad jag längtar tills imorgon så att tänderna kan bli fixade!
 
Nu på förmiddagen har jag och Vilhelm tvättat. Vilhelm "hjälpte till" som vanligt - han hjälpte till att sortera tvätten genom att ta upp ur tvätten ur tvättkorgen och provsmaka den innan han slängde den på golvet. Sedan hjälpte han till att plocka ur det jag försökte plocka in i maskinen, slänga tvättmedelsflaskan på golvet och allt annan i det förbjudna skåpet med lås (tvättmedel, städmedel, marsvinsmedicin och annat som inte är lämpligt för Vilhelm att leka med). När tvätten var färdig hjälpte han till med att lägga tillbaka i tvättmaskinen det jag precis plockat ur och till sist hjälpte han mig att plocka ner den nyss upphängda tvätten pch lägga i marsvinens bur.
 
Ja, ja, han försökte ju i alla fall hjälpa till. Fast saker och ting tar ungefär 100 gånger längre tid när man har ett barn. Tur att jag har fram till den första mars på mig att bli färdig.

2 kommentarer:

  1. Hihi, vilken lite sötnos :-)
    Sötare "hjälp"reda får du nog verkligen leta efter ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja man kan inte göra annat än att skratta! Tur att jag är mammaledig så att det inte gör något om det tar en stund (hela dagen...) med även de enklaste sysslorna!

    SvaraRadera