tisdag 30 oktober 2012

Otacksamma fåglar

Här går man och köper fågelmat och fågelbord för nästan 700:- och vad får man för det? Jo de otacksamma fåglarna skiter ner hela underredet till Vilhelms vagn. Fast vi kanske får skylla oss själva som satte upp talgbollarna på altanen.... Vilhelm tycker i alla fall att det är väldigt spännande med fåglarna utanför fönstret så vi kanske får ta och hitta på något annat bra ställe att ställa vagnen. 
 

Jag börjar tro att Vilhelm tycker att jag äter för onyttigt, igår kväll plockade han upp spån ur marsvinens bur och försökte stoppa det i min mun. Hur ska jag tolka det? Men det är ju i alla fall snällt att han vill mata mig precis som vi matar honom, även om det kanske inte är spån vi ger honom. Var det en pik mot min linsgryta kanske....?
 
"Skjutsa mig mamma!". Lilla latmasken vill inte gå själv och löste det så här:


Jag sitter och funderar på om jag och lilla tokplutten ska ta en tur till Tuna Park när han vaknar, att det ska vara så svårt att bestämma sig även när det gäller en så enkel sak. Jag behöver en varm tröja och Vilhelm behöver massor med bodys i storlek 80. Han har bara en enda body i den storleken och med den farten han växer så är 74:orna snart för små! Jag får fundera lite till, vissa val ska inte stressas fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar