tisdag 16 oktober 2012

Problem

Vilhelm och jag har varsitt problem. Vilhelms problem stavas S-N-O-R och mitt stavas T-J-O-C-K-I-S. Att jag dessutom har en ond fot och att solen skiner gör inte saken bättre, jag kan inte gå ut och motionera bort magen i det fina vädret med min dåliga fot så då kan det ju lika gärna regna.
 
Så vad ska jag och min snoriga son hitta på inomhus hela dagen? Vi har tvättat och lekt med bilarna och pratat med Minnie och sedan la sig Vilhelm och sov. Men innan han somnade plockade vi ihop en liten hög saker jag ska ge till en organisation här i Kungsör som driver ett barnhem i Lettland. De annonserade i tidningen om att de behöver bland annat hygienprodukter så jag tog en titt i skåp och lådor och hittade det här som jag tror att någn annan kan ha större nytta av än vad jag har:
 

Vi får ju gratisprodukter, produkter som ska in i sortimentet, produkter som ska ur ur sortimentet, produkter med kort hållbarhet, annat som inte kan säljas och ännu mer saker. Saker, saker, saker hela tiden. Det finns inte en chans att hinna använda allt. Jag ska höra efter om de behöver sånt här under resten av året också, det är ju inte bara till jul man behöver duscha, det är ju så dumt att kasta saker det inte är något fel på bara för att man inte får plats med mer i skåpet.
 
Nu ska jag googla GI och se om det kan vara bot mot en tjock mage och dallriga lår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar